ETHICS AND/OR RELIGION AT SCHOOL. CORRELATION OR COMPETITION? ANALYSIS OF STUDENTS' OPINIONS
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie (ISSN: 1230-0780)
Współautorzy: Paweł Mąkosa, Marta Buk-Cegiełka, Janusz Mariański, Radosław Rybarski
Rok wydania: 2024
Numer czasopisma: 31
Strony od-do: 131-148
Streszczenie: Artykuł zawiera analizę wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród młodzieży polskich szkół średnich. Głównym problemem badawczym było uzyskanie odpowiedzi na pytanie o relacje, jakie zachodzą pomiędzy lekcjami religii a lekcjami etyki oraz poznanie opinii uczniów, którzy wybierają jeden z przedmiotów bądź rezygnują z obu. W czasie badań młodzież wyrażała swoje poglądy na temat wyboru między lekcją religii i etyką, nauczycieli prowadzących zajęcia z tych przedmiotów, a także propozycji tematów, które powinny być omawiane na lekcjach etyki. Wbrew powszechnym opiniom sugerującym wrogą konkurencję pomiędzy lekcjami religii i etyki badania wykazały, że lekcje etyki mogą być komplementarne dla lekcji religii i nie są dla niej zagrożeniem
Słowa kluczowe: lekcje religii, lekcje etyki, nauczyciele etyki, zagadnienie etyczne
DOI: 10.18276/SKK.2024.31-07
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Helena Słotwińska and Paweł Mąkosa and Marta Buk-Cegiełka and Janusz Mariański and Radosław Rybarski",
title = "ETHICS AND/OR RELIGION AT SCHOOL. CORRELATION OR COMPETITION? ANALYSIS OF STUDENTS' OPINIONS",
journal = "Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie",
year = "2024",
number = "31",
pages = "131-148"
}
Cytowanie w formacie APA:
Słotwińska, H. and Paweł Mąkosa and Marta Buk-Cegiełka and Janusz Mariański and Radosław Rybarski(2024). ETHICS AND/OR RELIGION AT SCHOOL. CORRELATION OR COMPETITION? ANALYSIS OF STUDENTS' OPINIONS. Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 31, 131-148.