Wpływ nauczania religii na religijną wiedzę i wiarę uczniów. Analiza opinii młodzieży
[The Influence of Teaching Religion at School upon Religious Knowledge and Faith of Students: An Analysis of the Opinions of the Youth ]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Collectanea Theologica (ISSN: 0137-6985)
Współautorzy: Paweł Mąkosa, Janusz Mariański, Marta Buk-Cegiełka, Radosław Rybarski
Rok wydania: 2024
Tom: 94
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 113-138
Streszczenie: Pogłębianie wiedzy religijnej oraz wiary w Boga stanowi główne zadanie dla nauczania religii w ujęciu konfesyjno-katechumenalnym, jakie funkcjonuje w Polsce. Często jednak uważa się, że zadania te nie są realizowane w wystarczającym stopniu. W niniejszym artykule podjęto próbę zbadania tego problemu z perspektywy uczniów. W tym celu przeprowadzono analizę opinii młodzieży szkół ponadpodstawowych, pozyskanych podczas ogólnopolskich badań ilościowych. Młodzież sama oceniała, czy i w jakim stopniu udział w lekcjach religii pozytywnie wpływa na jej wiedzę religijną oraz wiarę. Na podstawie analizy tych opinii sformułowano wnioski edukacyjne i pastoralne oraz podjęto próbę znalezienia rozwiązań dla zdiagnozowanych wyzwań.
Słowa kluczowe: edukacja religijna, wiedza religijna, wiara religijna, socjologia religii, katecheza
DOI: http://doi.org/10.21697/ct.2024.94.2.05
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Helena Słotwińska and Paweł Mąkosa and Janusz Mariański and Marta Buk-Cegiełka and Radosław Rybarski",
title = "Wpływ nauczania religii na religijną wiedzę i wiarę uczniów. Analiza opinii młodzieży",
journal = "Collectanea Theologica",
year = "2024",
number = "2",
pages = "113-138"
}
Cytowanie w formacie APA:
Słotwińska, H. and Paweł Mąkosa and Janusz Mariański and Marta Buk-Cegiełka and Radosław Rybarski(2024). Wpływ nauczania religii na religijną wiedzę i wiarę uczniów. Analiza opinii młodzieży. Collectanea Theologica, 2, 113-138.