Bojkotowanie produktu a preferencje wartości konsumentów
[Product boycott and consumer values preferences]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu (ISSN: 1509-0507)
Rok wydania: 2015
Numer czasopisma: 38
Strony od-do: 285-294
Streszczenie: Celem artykułu jest poznanie związku między udziałem konsumentów w bojkotach produktów a preferowanymi przez nich wartościami. Za ramy teoretyczne przyjęto koncepcję wartości według Schwartza. Analiza empiryczna wykorzystuje dane zgromadzone podczas Europejskiego Sondażu Społecznego. Uzyskane wyniki pokazują, że konsumenci wyrażający sprzeciw wobec firm przez uczestnictwo w bojkotach odznaczają się wyższym poziomem niezależności oraz niższym poziomem konserwatyzmu (tradycja, bezpieczeństwo, konformizm) i egoizmu (władza, siła) niż pozostali konsumenci.
Słowa kluczowe: bojkot produktu, wartości, zachowania konsumentów, preferencje
Dostęp WWW: https://depot.ceon.pl/xmlui/bitstream/handle/123456789/8765/Bojkotowanie_produktu_a_preferencje_wartosci_konsumentow.pdf?sequence=1&isAllowed=y
DOI: 10.18276/pzfm.2015.38-26



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Grzegorz Zasuwa",
title = "Bojkotowanie produktu a preferencje wartości konsumentów",
journal = "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu",
year = "2015",
number = "38",
pages = "285-294"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zasuwa, G. (2015). Bojkotowanie produktu a preferencje wartości konsumentów. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 38, 285-294.