Motywy podejmowania kampanii marketingu społecznie zaangażowanego oraz ich konsekwencje
[Motives Behind Cause-Related Marketing Campaigns and Their Consequences]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Miesięcznik Marketing i Rynek (ISSN: 1231-7853)
Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 8
Strony od-do: 784-789
Streszczenie: Przyjmując za podstawy teoretyczne teorię atrybucji oraz istotne publikacje z literatury przedmiotu, artykuł ma na celu ukazanie roli postrzeganych motywów w reakcjach konsumentów wobec kampanii marketingu społecznie zaangażowanego. Dane empiryczne zostały zgromadzone podczas badania ankietowego na losowej próbie respondentów. Uzyskane wyniki pokazują, że postrzeganie kampanii marketingu społecznie zaangażowanego jako działania mającego na celu niesienie rzeczywistej pomocy pozytywnie oddziałuje na ocenę takiej kampanii. Jednak, wymienione motywy nie mają bezpośredniego związku ze skłonnością konsumentów do wzięcia udziału w takim przedsięwzięciu przez dokonanie zakupu. Otrzymane rezultaty wskazują również, że dostrzeganie motywów promocyjnych w podejmowaniu kampanii marketingu społecznie zaangażowanego jest neutralne zarówno w stosunku do oceny takich programów, jak i skłonności konsumentów do zakupu
Słowa kluczowe: marketing społecznie zaangażowany; zachowania konsumenta; teoria zakupów



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Grzegorz Zasuwa",
title = "Motywy podejmowania kampanii marketingu społecznie zaangażowanego oraz ich konsekwencje",
journal = "Miesięcznik Marketing i Rynek",
year = "2014",
number = "8",
pages = "784-789"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zasuwa, G. (2014). Motywy podejmowania kampanii marketingu społecznie zaangażowanego oraz ich konsekwencje. Miesięcznik Marketing i Rynek, 8, 784-789.