Grzegorz Barth

Osoba a edukacja zdrowotna w ujęciu integralnym
[Person and Integral Approach of the Health Education]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Współautorzy: Alicja Kostencka, Andrzej Kostencka
Miejsce: Ružomberok
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Koncipovanie osobnosti človeka v dialógoch výchovy = Designing a personality of man in the dialogues of education
Redaktorzy: Emil Turiak
Strony od-do: 109-120
Streszczenie: Problem osoby jako nie tylko podmiotu, celu, ale wręcz sensu wychowania ujawnia aktualnie nowa koncepcja edukacji zdrowotnej w ujęciu integralnym. Wskazuje ona na potrzebę równowagi pomiędzy wszystkimi sferami życia osoby, które przekładają się na różne wymiary zdrowia: fizycznego, psychicznego, duchowego i społecznego. Umożliwia ona już na wczesnym etapie rozwoju człowieka rozwinięcie intuicji związanej z jego byciem jako osobą, która ma sposobność, a nawet zobowiązanie, aby osiągać doskonałość we wszystkich sferach życia. Celem edukacji zdrowotnej staje się wtedy uzdolnienie człowieka do odkrywania w miłości całej prawdy o sobie, jak również wydobycie z niej piękna i dobra.
Słowa kluczowe: osoba, pedagogika, hermeneutyka, wychowanie fizyczne



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Grzegorz Barth and Alicja Kostencka and Andrzej Kostencka",
title = "Osoba a edukacja zdrowotna w ujęciu integralnym ",
journal = "",
year = "2015",
pages = "109-120"
}

Cytowanie w formacie APA:
Barth, G. and Alicja Kostencka and Andrzej Kostencka(2015). Osoba a edukacja zdrowotna w ujęciu integralnym . , 109-120.