Lojalność względem Kościoła w świetle marketingu partnerskiego
[Loyalty relative to the Church in the light of the partnership marketing]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rocznik Teologii Katolickiej (ISSN: 1644-8855)
Rok wydania: 2015
Tom: 14
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 213-225
Streszczenie: Artykuł traktuje o budowaniu lojalności względem Kościoła. Konieczność jej budowania rozwijania w odniesieniu do ludzi trwających we wspólnocie kościelnej i jej odbudowywania w odniesieniu do osób, których lojalność osłabła jest nagląca w czasach obecnych. Procesy laicyzacyjne i sekularyzacyjne w Polsce sprzyjają rozluźnianiu więzi z Kościołem i odchodzeniu od niego. Sytuacja ta zmusza duszpasterzy do podejmowania zmierzających do przeciwdziałania skutkom tym procesów. W swoich wysiłkach mogą oni posiłkować się zasadami działania wypracowanymi na gruncie nauk ekonomicznych. Szczególnie przydatne, jak się wydaje, może być korzystanie z zasad stosowanych w marketingu partnerskim, zmierzającym do utrzymania klienta przez współpracę z nim. W artykule zostało podjęte zagadnienie budowania lojalności względem Kościoła przez wartości, przez wzmacnianie poczucia własnej wartości, przez kontakty i rozpoznawanie oraz przez zaangażowanie i nagrody.
Słowa kluczowe: Kościół, duszpasterstwo, marketing, marketing partnerski, marketing relacji
Dostęp WWW: http://rtk.uwb.edu.pl/art/2015.1-14.pdf
DOI: 10.15290/rtk.2015.14.1.14



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dariusz Lipiec",
title = "Lojalność względem Kościoła w świetle marketingu partnerskiego",
journal = "Rocznik Teologii Katolickiej",
year = "2015",
number = "1",
pages = "213-225"
}

Cytowanie w formacie APA:
Lipiec, D. (2015). Lojalność względem Kościoła w świetle marketingu partnerskiego. Rocznik Teologii Katolickiej, 1, 213-225.