Duszpasterstwo parafialne a marketing
[The parish pastoral care and marketing]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia Pastoralne (ISSN: 1734-4433)
Rok wydania: 2014
Tom: 10
Strony od-do: 251-266
Streszczenie: W artykule podjęte zostało zagadnienie możliwości wykorzystania instrumentów marketingowych w duszpasterstwie parafialnym. Pierwsza część dotyczy istoty marketingu oraz jego zastosowania w propagowaniu idei i wartości społecznych. W drugiej części przedstawiona została parafia katolicka i jej duszpasterstwo na tle organizacji pozarządowych. Zwrócono uwagę na podobieństwa i różnice między parafią a organizacją non-profit. Trzecia część artykułu prezentuje podstawowe narzędzia marketingowe i ich propozycje ich zastosowania w duszpasterstwie parafialnym. Analizy przeprowadzone w artykule pozwalają wysnuć wniosek, że chociaż parafia nie jest w według kryteriów polskiego prawa organizacją pozarządową, to niektórych aspektach je przypomina. Z tego powodu narzędzia marketingowe stosowane w organizacja III sektora mogą być wykorzystane w duszpasterstwie parafialnym i w szeroko rozumianej ewangelizacji.
Słowa kluczowe: duszpasterstwo, duszpasterstwo parafialne, marketing, zarządzanie, proboszcz



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dariusz Lipiec",
title = "Duszpasterstwo parafialne a marketing",
journal = "Studia Pastoralne",
year = "2014",
pages = "251-266"
}

Cytowanie w formacie APA:
Lipiec, D. (2014). Duszpasterstwo parafialne a marketing. Studia Pastoralne, 251-266.