2019

Prace magisterskie
  • Deuteronomistyczna koncepcja pobytu Izraelitów na wygnaniu. Studium egzegetyczno-teologiczne Jr 29,1-32
  • Źródła i przejawy pobożności Tobiasza. Analiza egzegetyczno-teologiczna Tb 1,3 - 2,14.
  • Boska ciemność przestrzenią objawiającego się Pana. Teologiczna recepcja Wj 19,1 – 24,18 w Teologii mistycznej Pseudo-Dionizego Areopagity
  • Słowo Boże w duchowej i duszpasterskiej formacji kapłana. Studium analityczno-porównawcze wybranych tekstów Rozmyślań o życiu kapłańskim św. bpa Józefa Sebastiana Pelczara

2018

Rozprawy doktorskie
  • Bóg Izraela w rozumieniu nie-Izraelitów. Studium historyczno-krytyczne wybranych tradycji deuteronomistycznej historiografii (Joz-2Krl)

2017

Rozprawy doktorskie
  • Motyw wskrzeszenia w biblijnych tradycjach o Eliaszu i Elizeuszu. Porównawcze studium historyczno-krytyczne 1Krl 17,8-24 i 2Krl 4,8-37
Prace magisterskie
  • Kapłański ryt konsultacji JHWH w kontekście działań zbrojnych. Studium teologiczno-egzegetyczne wybranych tradycji biblijnych.

2016

Prace magisterskie
  • Plaga jako forma Bożej teofanii. Studium egzegetyczno-teologiczne cyklu tradycjii: Wj 7,14 - 11,10; 12,29 - 42.
  • Figura anonimowego proroka w deuteronomistycznej historiografii Izraela

2014

Rozprawy doktorskie
  • Relacja o zwiadowcach w Jerycho a deuteronomistyczna koncepcja podboju Kanaanu. Studium historyczno-krytyczne Joz. 2,1-24
Prace magisterskie
  • Motyw konfliktu w cyklu tradycji o Jakubie (Rdz 25,19 - 36,43)
  • Deuteronomistyczny model podboju Kanaanu. Studium historyczno-krytyczne Joz 1,1-18; 21,43-45.

2013

Prace magisterskie
  • Tradycje o narodzinach synów Jakuba teologiczną genezą narodu izraelskiego (Rdz 29,31 - 30,24; 35,16-20)
  • Cykl tradycji Wj 15,22-18,27 w teologicznej strukturze Pięcioksięgu
  • Saul u wróżki z Endor. Kulturowy i religijny kontekst nekromancji w 1 Sm 28, 4-25

2012

Prace magisterskie
  • Teofanie Jahwe motywem przewodnim cyklu tradycji o Jakubie (Rdz 25,19 - 36,43)

2011

Prace magisterskie
  • Prorok Eliasz obrońcą monoteizmu w Izraelu. Teologiczny wymiar tradycji prorockich w 1 Krl 17- 2 Krl 2
  • Rola proroka w czasach rodzącej się monarchii w Izraelu
  • Biblijny przekaz o upadku Dawida (2Sm 11,1 - 12,31) teologicznym kluczem w interpretacji cyklu tradycji o sukcesji tronu (2Sm 13-20; 1Krl 1-2)
  • Wymagająca wierność Bożemu powołaniu. Teologia wyznań proroka Jeremiasza