Acculturation Strategies of Ukrainian Students Studying in Poland and Their Well-Being

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Journal for Perspectives of Economic Political and Social Integration, Journal for Mental Change. (ISSN: 1733-3911)
Rok wydania: 2022
Tom: 28
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 41-66
Streszczenie: Dla imigrantów jakość ich życia podczas migracji nie jest najważniejszym kryterium oceny ich sytuacji. Jest ona ważna z punktu widzenia polityki migracyjnej. Poziom jakości życia wydaje się zależeć od wykorzystania opcji oferowanych przez kraj przyjmujący. Korzystanie z tych opcji jest prawdopodobnie pochodną decyzji migranta - strategią akulturacyjną. W celu zbadania tej zależności wśród ukraińskich studentów studiujących w Polsce przeprowadzono badanie, w którym wzięło udział 132 respondentów (K = 61%). Do tego celu wykorzystano standaryzowane kwestionariusze: World Health Organization Quality of Life-BREF oraz Kwestionariusz Strategii Akulturacji. Wyniki uzyskane za pomocą analizy regresji wskazują na istnienie związku pomiędzy wszystkimi strategiami akulturacji a ogólnym wskaźnikiem poczucia jakości życia. Tylko strategia integracji koreluje pozytywnie z oceną jakości życia, wszystkie pozostałe strategie wykazują związek negatywny.
Słowa kluczowe: strategie akulturacji, jakość życia, migracje studenckie
DOI: 10.18290/pepsi-2022-0007



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Bohdan Rożnowski",
title = "Acculturation Strategies of Ukrainian Students Studying in Poland and Their Well-Being",
journal = " Journal for Perspectives of Economic Political and Social Integration, Journal for Mental Change.",
year = "2022",
number = "2",
pages = "41-66"
}

Cytowanie w formacie APA:
Rożnowski, B. (2022). Acculturation Strategies of Ukrainian Students Studying in Poland and Their Well-Being. Journal for Perspectives of Economic Political and Social Integration, Journal for Mental Change., 2, 41-66.