Osobowość marki miasta a ocena jakości życia w nim
[City Brand Personality and an Assessment of the Quality of Living in It]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Czasopismo Psychologiczne (ISSN: 1425-6460)
Rok wydania: 2017
Tom: 23
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 327-336
Streszczenie: Celem artykułu jest lepsze rozpoznanie uwarunkowań subiektywnej jakości życia związanych ze spostrzeganiem środowiska. W literaturze wskazuje się na trzy źródła: osobowość podmiotu, środowisko oraz interakcję między osobowością własną i środowiskiem. Wszystkie te modele poddano weryfikacji przy pomocy równań strukturalnych, w których wykorzystano konstrukt osobowości marki miasta. W przeprowadzonych kwestionariuszowych badaniach internetowych wzięło udział ponad 100 osób – mieszkańców jednego dużego miasta w Polsce. Porównanie wskaźników dopasowania pokazało, że najlepiej dopasowanym modelem jest ujmowanie osobowości miasta jako predyktora zadowolenia z mieszkania w nim i w konsekwencji wyższej oceny jakości życia. Zagadnienie wymaga dalszych badań na liczniejszej i bardziej różnorodnej próbie badawczej.
Słowa kluczowe: osobowość marki, jakość życia, psychologia środowiskowa
Dostęp WWW: http://www.czasopismopsychologiczne.pl/files/articles/2017-23-osobowo-marki-miasta-a-ocena-jakoci-ycia-w-nim.pdf
DOI: 10.14691/CPPJ.23.2.327



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Bohdan Rożnowski",
title = "Osobowość marki miasta a ocena jakości życia w nim",
journal = "Czasopismo Psychologiczne",
year = "2017",
number = "2",
pages = "327-336"
}

Cytowanie w formacie APA:
Rożnowski, B. (2017). Osobowość marki miasta a ocena jakości życia w nim. Czasopismo Psychologiczne, 2, 327-336.