Bernadeta Lelonek-Kuleta

Towards a mature personality – family and environmental interactions which determine the appropriate human development in the light of Kazimierz Dąbrowski’s Positive Disintegration Theory

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia nad Rodziną (ISSN: 1429-2416)
Rok wydania: 2014
Tom: 35
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 161-176
Streszczenie: Dla Kazimierza Dąbrowskiego autentyczny rozwój oznacza wyjścia poza wyposażenia genetyczne oraz ograniczenia środowiskowe. W tym celu dziecko musi być wychowywane i kształcone w środowisku wzajemnego współczucia, zrozumienia i pozytywnych relacji. Niezbędne dla zdrowej socjalizacji dzieci jest rozpatrywanie ich wyjątkowości i potencjału rozwojowego z pozytywnego punktu widzenia. Edukacja dzieci powinna opierać się na kreatywnych adaptacjach standardowych metod nauczania. Nauczyciele powinni sami być wrażliwi, dobrze ukształtowani, ukierunkowani na własny rozwój oraz poszukujący dróg do rozumienia ludzi w różnych podejściach. Kontakt z takimi specjalistami może pomóc dzieciom w odkryciu ich własnego potencjału. Dzieci powinny być zachęcane do rozwijania i podążania za ich wyjątkowo ukształtowaną hierarchią wartości. Adaptacja jest kierowana przez własny potencjał dziecka, jego wartości i cele.
Dostęp WWW: http://www.snr.wsr.uksw.edu.pl/sites/default/files/dokumenty/artykuly/Studia%20nad%20Rodzina%20nr%202%20%2835%29%202014%20po%20II%20korekcie.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Bernadeta Lelonek-Kuleta",
title = "Towards a mature personality – family and environmental interactions which determine the appropriate human development in the light of Kazimierz Dąbrowski’s Positive Disintegration Theory",
journal = "Studia nad Rodziną",
year = "2014",
number = "2",
pages = "161-176"
}

Cytowanie w formacie APA:
Lelonek-Kuleta, B. (2014). Towards a mature personality – family and environmental interactions which determine the appropriate human development in the light of Kazimierz Dąbrowski’s Positive Disintegration Theory. Studia nad Rodziną, 2, 161-176.