Umiejętności interpersonalne a funkcjonowanie zawodowe nauczycieli
[Interpersonal skills and professional functioning of teachers]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Radom
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Edukacja wczoraj – dziś – jutro. Edukacja w dialogu pokoleń i budowaniu lepszej przyszłości
Redaktorzy: Elżbieta Sałata, Monika Mazur, Justyna Bojanowicz
Strony od-do: 484-493
Streszczenie: Wykonywanie zawodu nauczyciela wiąże się przede wszystkim z nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji z innymi. Poprzez organizację i realizowanie procesu kształcenia nauczyciel wspiera rozwój uczniów współpracując z rodzicami, z innymi nauczycielami i dyrekcją. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na znaczenie umiejętności interpersonalnych dla funkcjonowania zawodowego nauczyciela. Artykuł prezentuje zagadnienia dotyczące istoty i rodzajów relacji w szkole oraz ukazuje te relacje jako czynnik wspomagający funkcjonowanie w zawodzie nauczyciela. Opracowanie ma charakter analizy teoretycznej przeprowadzonej na podstawie literatury dotyczącej zagadnień związanych z relacjami międzyludzkimi, kompetencjami i pracą zawodową nauczyciela.
Słowa kluczowe: nauczyciel, relacje w szkole, kompetencje interpersonalne, funkcjonowanie zawodowe



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Beata Jakimiuk",
title = "Umiejętności interpersonalne a funkcjonowanie zawodowe nauczycieli",
journal = "",
year = "2015",
pages = "484-493"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jakimiuk, B. (2015). Umiejętności interpersonalne a funkcjonowanie zawodowe nauczycieli. , 484-493.