Wypromowane prace dyplomowe
2017
Prace licencjackie
- Środki retoryczne i erystyczne w dyskursie. Analiza na przykładzie debaty prezydenckiej z dnia 5 maja 2015 roku.
- Retoryka jako narzędzie kaznodziei. Analiza na przykładzie homilii Jana Pawła II z dnia 2 czerwca 1979 roku.
- Przemówienie Adolfa Hitlera do młodzieży w Norymberdze. Analiza akcji oratorskiej.
- Ikona Matki Bożej Włodzimierskiej z perspektywy retoryki wizualnej.
- Moda jako forma komunikacji perswazyjnej. Analiza retoryczna na przykładzie pokazu mody Moschino na jesień/zimę 2016.
2015
Prace licencjackie
- Logos - ethos - pathos w relacji lekarza z pacjentem. Analiza retoryczna na podstawie wybranych rozmów lekarzy i pacjentów.
- Moc słowa i charyzmat mówcy z perspektywy retorycznej na przykładzie wybranych mów Jezusa.
- Metody wpływania na odbiorcę w reklamach społecznych na przykładzie kampanii przeciwko piratom drogowym
- Sposoby zwalczania przeciwnika w komunikacji politycznej. Analiza retoryczna na wybranych przykładach
- Analiza środków retorycznych w wybranych utworach poetyckich Jacka Kaczmarskiego
- Znaczenie sentencji w retoryce na przykładzie twórczości Stanisława Jerzego Leca
- Analiza retoryczna wybranych wystąpień publicznych Władimira Putina
- Sposoby oddziaływania na odbiorców na przykładzie przemówienia prezydenta USA Baracka Obamy w Warszawie 4 czerwca 2014 roku
- Medialny obraz Lecha Kaczyńskiego w "Gazecie Wyborczej" w kwietniu 2010 r. na przykładzie wybranych tekstów. Analiza retoryczna.
2014
Prace licencjackie
- Stereotyp w funkcji perswazyjnej na przykładzie obrazu kibica w polskich mediach. Analiza retoryczna.
- Etos mówcy w wybranych wystąpieniach Steve'a Jobsa.
- Oddziaływanie na emocje w filmie. Analiza retoryczna na przykładzie filmu Deana Wrighta „Cristiada”.
- Locus a comparatione jako tworzywo filmu. Analiza retoryczna na podstawie filmu „Nietykalni” Oliviera Nakache i Erica Toledano.
- Funkcjonowanie argumentacji retorycznej w sporze na podstawie filmu Sidneya Lumeta: „Dwunastu gniewnych ludzi”.
- Perswazja przez ethos w kreowaniu wizerunku firmy. Analiza retoryczna na podstawie wybranych działań marketingowych firmy Mercedes-Benz