Adam Zadroga

Catholic Social Teaching and Social Entrepreneurship

Książka naukowa recenzowana

Miejsce: Göttingen
Rok wydania: 2024
Streszczenie: Jednym z istotnych czynników odpowiedzialnego wdrażania przedsiębiorczości społecznej jest odpowiedni kształt norm i wartości, które ją determinują. Mając to na uwadze, niniejsza książka odwołuje się do katolickiej nauki społecznej, wnosząc oryginalny wkład w zrozumienie i opisanie aksjonormatywnych uwarunkowań przedsiębiorczości społecznej. W toku analizy i refleksji metanaukowej autor ustala, że aksjonormatywne uwarunkowania przedsiębiorczości społecznej koncentrują się wokół trzech obszarów: (1) aksjologii (idei) przedsiębiorczości społecznej; (2) zasad moralnych zarządzania przedsiębiorstwem społecznym; (3) etyki zawodowej przedsiębiorców społecznych. Takie podejście do badań pozwoliło na oryginalne sformułowanie: (1) wartości konstytutywnych idei przedsiębiorczości społecznej; (2) koncepcji moralnego wymiaru zarządzania przedsiębiorstwem społecznym; (3) koncepcji etyki zawodowej przedsiębiorców społecznych.
Słowa kluczowe: katolicka nauka społeczna, przedsiębiorczość społeczna, zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym, etyka zawodowa



Cytowanie w formacie Bibtex:
@book{1,
author = "Adam Zadroga",
title = "Catholic Social Teaching and Social Entrepreneurship",
year = "2024",
}

Cytowanie w formacie APA:
Zadroga, A. (2024). Catholic Social Teaching and Social Entrepreneurship. Göttingen: