Etyka i/lub religia w szkole. Korelacja czy konkurencja? Analiza opinii uczniów.
[Ethics and/or Religion at School. Correlation or Competition? Analysis of Students' Opinions.]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie (ISSN: 1230-0780)
Współautorzy: Słotwińska Helena, Janusz Mariański, Marta Buk-Cegiełka, Radosław Rybarski
Rok wydania: 2024
Strony od-do: 131-148
Streszczenie: W artykule zawarto analizę wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród młodzieży polskich szkół średnich. Głównym problemem badawczym było uzyskanie odpowiedzi na pytanie o relacje, jakie zachodzą pomiędzy lekcjami religii a lekcjami etyki oraz poznanie opinii uczniów, którzy wybierają jeden z przedmiotów bądź rezygnują z obu. W czasie badań młodzież wyrażała swoje poglądy na temat wyboru między lekcją religii i etyką, nauczycieli prowadzących zajęcia z tych przedmiotów, a także propozycji tematów, które powinny być omawiane na lekcjach etyki. Wbrew powszechnym opiniom sugerującym wrogą konkurencję pomiędzy lekcjami religii i etyki badania wykazały, że lekcje etyki mogą być komplementarne dla lekcji religii i nie są dla niej zagrożeniem.
Słowa kluczowe: Lekcje religii, Lekcje etyki, Nauczyciele etyki
DOI: 10.18276/SKK.2024.31-07
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Paweł Mąkosa and Słotwińska Helena and Janusz Mariański and Marta Buk-Cegiełka and Radosław Rybarski",
title = "Etyka i/lub religia w szkole. Korelacja czy konkurencja? Analiza opinii uczniów.",
journal = "Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie",
year = "2024",
pages = "131-148"
}
Cytowanie w formacie APA:
Mąkosa, P. and Słotwińska Helena and Janusz Mariański and Marta Buk-Cegiełka and Radosław Rybarski(2024). Etyka i/lub religia w szkole. Korelacja czy konkurencja? Analiza opinii uczniów. Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 131-148.