Uczenie się przez całe życie jako element uczestnictwa społecznego osób starszych i ich aktywnego starzenia się
[Lifelong Education as part of Social participation and Active Aging of Senior Citizens]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Naukowe KUL (ISSN: 0044-4405)
Rok wydania: 2022
Tom: 65
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 67-86
Streszczenie: Artykuł traktuje o znaczeniu edukacji ustawicznej w procesie aktywnego i pomyślnego starzenia się. Edukacja w okresie późnej dorosłości jest ważnym zagadnieniem, szczególnie w obliczu starzenia się społeczeństwa i zmian zachodzących we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka. Pozwala ona na wszechstronny rozwój, zapewnia orientację w ciągle zmieniającej się rzeczywistości społecz-nej i stwarza możliwość poprawy jakości życia w różnych jego obszarach. Przez proces uczenia się osoba starsza współtworzy warunki do poprawy swojego życia i staje się świadomym uczestnikiem życia społecznego. Edukacja umożliwia seniorom funkcjonowanie w przestrzeni życia społecznego na takich samych zasadach jak młodsze grupy wiekowe, a tym samym przeciwdziała marginalizacji.
Słowa kluczowe: aktywne starzenie się, edukacja w starości, jakość życia, ludzie starzy, starość, uczestnictwo społeczne
Dostęp WWW: https://czasopisma.kul.pl/index.php/znkul/article/view/14471/13393
DOI: 10.31743/znkul.14471



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Monika Adamczyk",
title = "Uczenie się przez całe życie jako element uczestnictwa społecznego osób starszych i ich aktywnego starzenia się",
journal = "Zeszyty Naukowe KUL",
year = "2022",
number = "3",
pages = "67-86"
}

Cytowanie w formacie APA:
Adamczyk, M. (2022). Uczenie się przez całe życie jako element uczestnictwa społecznego osób starszych i ich aktywnego starzenia się. Zeszyty Naukowe KUL, 3, 67-86.