Maria Mocarz-Kleindienst

Implementing Service–Learning in Student Multilingual Projects

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: XLinguae (ISSN: 1337-8384)
Rok wydania: 2025
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 162-170
Streszczenie: Celem badań jest wykazanie, w jaki sposób metoda Service-Learning (SL) może być wykorzystana w przygotowywaniu projektów leksykograficznych przez studentów lingwistyki stosowanej na potrzeby komunikacji medycznej między personelem medycznym a pacjentami z doświadczeniem migracyjnym. Kolejnym celem jest udowodnienie, że metoda SL może przyczynić się do skuteczności nauki języków obcych w komunikacji specjalistycznej. Omówiono trzy fazy realizacji projektu z wykorzystaniem SL: planowanie, wdrażanie i ocena/refleksja. Zaprezentowano cztery słowniki medyczne przeznaczone dla lokalnej społeczności. Grupa korzystająca z SL wykazała znacznie większe zainteresowanie zajęciami i była znacznie bardziej zaangażowana w staranne opracowywanie projektów. Odnotowano również zdolność do empatii wobec osób wymagających opieki medycznej i osób z doświadczeniem migracyjnym. Wdrożenie metody SL na zajęciach ze studentami lingwistyki stosowanej było optymalnym sposobem na zwiększenie efektywności uczenia się w okresie postpandemicznym.
Słowa kluczowe: Service-Learning, język obcy, nauczanie, lingwistyka stosowana, projekt leksykograficzny, komunikacja medyczna
Dostęp WWW: https://www.xlinguae.eu/files/XLinguae4_2025_11.pdf
DOI: 10.18355/XL.2025.18.04.11



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Maria Mocarz-Kleindienst",
title = "Implementing Service–Learning in Student Multilingual Projects",
journal = "XLinguae",
year = "2025",
number = "4",
pages = "162-170"
}

Cytowanie w formacie APA:
Mocarz-Kleindienst, M. (2025). Implementing Service–Learning in Student Multilingual Projects. XLinguae, 4, 162-170.