Maria Mocarz-Kleindienst

Polsko-ukraińskie kontakty filmowe
[Polish-Ukrainian film contacts ]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2017
Tytuł publikacji: Tożsamość ukraińska wobec przemian XVII-XXI wieku
Redaktorzy: Katarzyna Jakubowska-Krawczyk, Albert Nowacki
Strony od-do: 219-226
Streszczenie: Polsko-ukraińskie kontakty filmowe nie mają długiej tradycji. Proces ich szczególnej intensyfikacji rozpoczął się bowiem w ostatniej dekadzie. W znacznym stopniu przyczyniły się do tego zmiany ustrojowe, przede wszystkim odzyskanie niepodległości przez Ukrainę. W niniejszym artykule omówione zostały najbardziej reprezentatywne przedsięwzięcia promujące kinematografię obu krajów: organizowane zarówno w Polsce (Festiwal Filmów Ukraińskich „UKRAINA”, Miesiąc Lwowski Europejskiej Stolicy Kultury, Wiosenna Ukraińska Wiosna, Ukraina w centrum Lublina), jak i na Ukrainie (Dni Kina Polskiego, Festiwal Filmów Polskich na Ukrainie oraz Przegląd Najnowszych Filmów Polskich „Pod Wysokim Zamkiem”).
Słowa kluczowe: kontakty filmowe, kino polskie, kino ukraińskie, dialog międzykulturowy



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Maria Mocarz-Kleindienst",
title = "Polsko-ukraińskie kontakty filmowe",
journal = "",
year = "2017",
pages = "219-226"
}

Cytowanie w formacie APA:
Mocarz-Kleindienst, M. (2017). Polsko-ukraińskie kontakty filmowe. , 219-226.