Konrad Klimkowski

Entrepreneurial Training 
in Translator and Interpreter Education

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2015
Tom: 63
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 67-84
Streszczenie: Próba powiązania koncepcji dydaktyki translacji z potrzebami kształcenia odpowiadającymi wymaganiom rynku usług tłumaczeniowych oraz potrzebom rozwojowym samych studentów stanowi jeden z wiodących wątków toczącej się obecnie dyskusji w obszarze akademickiego kształcenia tłumaczy. Debata ta trwa już od ćwierćwiecza i wydaje się, że nadal będzie podejmowana przez teoretyków i praktyków dydaktyki translacji. Jednym z aspektów tak pojętej edukacji są cechy i umiejętności określane mianem przedsiębiorczości. Niniejszy artykuł ma na celu promowanie skutecznej operacjonalizacji pojęcia przedsiębiorczości tak, by absolwenci studiów tłumaczeniowych (i innych związanych z komunikacją specjalistyczną) nie tylko potrafili znaleźć pracę, ale by – przede wszystkim – stawali się podmiotami swoich znaczących działań życiowych.
Słowa kluczowe: przedsiębiorczość, kariera, sukces zawodowy, tranzycja na rynek pracy, dydaktyka translacji, tłumaczenie jako działalność zawodowa
Dostęp WWW: https://tnkul.pl/files/userfiles/files/RH2015z11_067-083_Klimkowski.pdf
DOI: 10.18290/rh.2015.63.11-5



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Konrad Klimkowski",
title = "Entrepreneurial Training 
in Translator and Interpreter Education",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2015",
number = "11",
pages = "67-84"
}

Cytowanie w formacie APA:
Klimkowski, K. (2015). Entrepreneurial Training 
in Translator and Interpreter Education. Roczniki Humanistyczne, 11, 67-84.