Kazimierz Pierzchała

The axiological contexts of resocialization education

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY (ISSN: 0137-6136)
Rok wydania: 2020
Tom: 39
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 91-101
Streszczenie: Zadaniem artykułu jest przedstawienie zasadniczych zagadnień aksjologicznych kontekstów wychowania resocjalizacyjnego. Zastosowaną metodą jest opracowanie materiałów oraz edycja krytyczna. Przedmiotem niniejszej publikacji jest próba analizy ogólnie pojętych zagadnień aksjologicznych w kontekście procesu wychowania resocjalizacyjnego, zagadnień zdaniem autora wiodących, wymagających wyjaśnienia, aby czytelnik mógł odnaleźć propozycje ich rozwiązania lub też samodzielnie mógł odkrywać nowe możliwości i konstruować własne kategorie opisu i analizy złożonych współczesnych kwestii wychowawczych oraz stawiać własne pytania i twórczo poszukiwać dróg odpowiedzi, przy okazji przekraczając ograniczenia i bariery.
Słowa kluczowe: aksjologia, niedostosowanie społeczne, resocjalizacja, przestępca, wychowanek, wychowanie resocjalizacyjne
Dostęp WWW: https://lsmll.journals.umcs.pl/lrp/article/view/8195
DOI: 10.17951/lrp.2020.39.2.91-101



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Kazimierz Pierzchała",
title = "The axiological contexts of resocialization education",
journal = "LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY",
year = "2020",
number = "2",
pages = "91-101"
}

Cytowanie w formacie APA:
Pierzchała, K. (2020). The axiological contexts of resocialization education. LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY, 2, 91-101.