Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczanych przez studentów pierwszego roku
[Selected personality determinants of the difficulties experienced by first-year students]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Kraków
Rok wydania: 2011
Tytuł publikacji: Zaburzenia w zachowaniu dzieci i młodzieży w kontekście trudnych sytuacji szkolnych i pozaszkolnych
Redaktorzy: Danuta Borecka-Biernat
Strony od-do: 99-119
Streszczenie: Artykuł stanowi doniesienie z podjętych badań, których celem było ustalenie i analiza współzależności pomiędzy trudnościami doświadczanymi przez studentów, a poczuciem bezpieczeństwa i ich obrazem siebie. Badaniami objęto grupę 144 studentów w wieku 19-24 lata. W badaniach zostały zastosowane następujące metody: Lista Trudności J. Iskry, Kwestionariusz Poczucia Bezpieczeństwa i Prężności Osobowej Z. Uchnasta oraz Test Przymiotnikowy ACL H. B. Gougha, A. B. Heilbruna.
Słowa kluczowe: trudności doświadczane przez studentów, obraz siebie, poczucie bezpieczeństwa