Historie życia twórców psychologii jako podstawa zrozumienia ich naukowych koncepcji
[Life Stories of the Creators of Psychology as the Basis for Understanding Their Scientific Concepts]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Biografistyka Pedagogiczna (ISSN: 2543-6112)
Współautorzy: Waldemar Klinkosz
Rok wydania: 2020
Tom: 5
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 137-146
Streszczenie: Doświadczenia wyniesione z pracy ze studentami wyraźnie wskazują, że umieć i rozumieć, to często dwa zupełnie różne aspekty odnoszące się do posiadanej wiedzy. Poznanie koncepcji naukowych na gruncie psychologii sprowadza się często do wiedzy o samych faktach ujętych w definicje, reguły, założenia i podziały, bez rozumienia sensu i przyczyn ich powstania. Uczenie psychologii przynosi najbardziej pozytywne wyniki wówczas, gdy młodzi ludzie wiedzę nie tylko zapamiętują, ale przede wszystkim rozumieją. Odniesienie założeń teoretycznych głównych koncepcji psychologicznych do historii życia ich twórców pozwala zdobywaną wiedzę sensownie analizować, rozumieć i praktycznie implikować.
Słowa kluczowe: historia życia, biografia, naukowe koncepcje, edukacja akademicka
Dostęp WWW: http://www.biografistykapedagogiczna.pl/index.php/bp/article/view/155/120
DOI: 10.36578/bp.2020.05.05



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Justyna Iskra and Waldemar Klinkosz",
title = "Historie życia twórców psychologii jako podstawa zrozumienia ich naukowych koncepcji",
journal = "Biografistyka Pedagogiczna",
year = "2020",
number = "1",
pages = "137-146"
}

Cytowanie w formacie APA:
Iskra, J. and Waldemar Klinkosz(2020). Historie życia twórców psychologii jako podstawa zrozumienia ich naukowych koncepcji. Biografistyka Pedagogiczna, 1, 137-146.