Wypromowane prace dyplomowe
2025
Prace licencjackie
- Wyznaczniki współczesnego internetowego dziennikarstwa sportowego na przykładzie programów Mateusza Święcickiego na kanale „Meczyki.pl”
- Wyznaczniki gatunkowo-formatowe współczesnych programów rozrywkowych na przykładzie ,,The Traitors. Zdrajcy" (TVN) oraz ,,Mafia w prawdziwym życiu" (YouTube)
- Tworzenie serwisu informacyjnego na podstawie “Faktów” TVN i “19:30” TVP
- Kreacja postaci muzyka w filmie fabularnym na podstawie ''8 Mila'' w reżyserii Curtisa Hansona
- Tworzenie groteski w wybranych filmach Tima Burtona
- Cechy ideologii feminizmu w filmie „Barbie” 2023 w reż. Grety Gerwig
- Przedstawianie trudności w relacjach interpersonalnych w serialach komediowych “Przyjaciele” sezon 2 i “Teoria wielkiego podrywu” sezon 3
- Współczesne redefiniowanie gatunków filmowych na podstawie serialu „Stranger Things”
- Obraz problemów współczesnej młodzieży w serialach ,,Euphoria" i ,,#BringBackAlice"
2024
Prace licencjackie
- Wizerunek Ukraińca w kinie tożsamościowym na podstawie „Cienie zapomnianych przodków” (1964) w reżyserii Sergieja Paradżanowa i „Pamfir” (2023) w reżyserii Dmytra Sucholytskogo-Sobczuka
- Struktura gatunkowa kanałów „commentary” i ich rola w nowych mediach na wybranych przykładach.
- Techniki propagandy w serwisach informacyjnych "Wiadomości" TVP i "Fakty" TVN
- Sposób wykorzystania języka filmowego w adaptacji filmowej pt. „Znachor” (2023) w reżyserii Michała Gazdy na podstawie powieści Tadeusza Dołęgi-Mostowicza.
- Wyznaczniki współczesnej transmisji meczów piłki nożnej na przykładzie wybranych transmisji w telewizji i platformie streamingowej.
- Podcasty kryminalne jako współczesna forma dziennikarstwa śledczego na przykładzie „Kryminatorium” Marcina Myszki.
- Wizerunek męskiego ciała w kontekście ruchu Body-positive na podstawie wybranych kont męskich na platformie społecznościowej Instagram.
- Obraz gangstera w kinie gatunkowym na przykładzie filmów ,,Człowiek z blizną" (1983) w reżyserii Brian-a De Palmy i ,,Jak pokochałam gangstera" (2022) w reżyserii Macieja Kawulskiego
- Rola mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku sportowca na przykładzie Andrzeja Wrony i Karola Kłosa
- Narzędzia komizmu w dubbingu na przykładzie wybranych filmów z serii „Asterix i Obelix”
- Rola kobiety-dziennikarza w mediach społecznościowych na podstawie aktywności Martyny Wojciechowskiej i Magdaleny Mołek w 2022 roku.