2025

Prace licencjackie
  • Wyznaczniki współczesnego internetowego dziennikarstwa sportowego na przykładzie programów Mateusza Święcickiego na kanale „Meczyki.pl”
  • Wyznaczniki gatunkowo-formatowe współczesnych programów rozrywkowych na przykładzie ,,The Traitors. Zdrajcy" (TVN) oraz ,,Mafia w prawdziwym życiu" (YouTube)
  • Tworzenie serwisu informacyjnego na podstawie “Faktów” TVN i “19:30” TVP
  • Kreacja postaci muzyka w filmie fabularnym na podstawie ''8 Mila'' w reżyserii Curtisa Hansona
  • Tworzenie groteski w wybranych filmach Tima Burtona
  • Cechy ideologii feminizmu w filmie „Barbie” 2023 w reż. Grety Gerwig
  • Przedstawianie trudności w relacjach interpersonalnych w serialach komediowych “Przyjaciele” sezon 2 i “Teoria wielkiego podrywu” sezon 3
  • Współczesne redefiniowanie gatunków filmowych na podstawie serialu „Stranger Things”
  • Obraz problemów współczesnej młodzieży w serialach ,,Euphoria" i ,,#BringBackAlice"

2024

Prace licencjackie
  • Wizerunek Ukraińca w kinie tożsamościowym na podstawie „Cienie zapomnianych przodków” (1964) w reżyserii Sergieja Paradżanowa i „Pamfir” (2023) w reżyserii Dmytra Sucholytskogo-Sobczuka
  • Struktura gatunkowa kanałów „commentary” i ich rola w nowych mediach na wybranych przykładach.
  • Techniki propagandy w serwisach informacyjnych "Wiadomości" TVP i "Fakty" TVN
  • Sposób wykorzystania języka filmowego w adaptacji filmowej pt. „Znachor” (2023) w reżyserii Michała Gazdy na podstawie powieści Tadeusza Dołęgi-Mostowicza.
  • Wyznaczniki współczesnej transmisji meczów piłki nożnej na przykładzie wybranych transmisji w telewizji i platformie streamingowej.
  • Podcasty kryminalne jako współczesna forma dziennikarstwa śledczego na przykładzie „Kryminatorium” Marcina Myszki.
  • Wizerunek męskiego ciała w kontekście ruchu Body-positive na podstawie wybranych kont męskich na platformie społecznościowej Instagram.
  • Obraz gangstera w kinie gatunkowym na przykładzie filmów ,,Człowiek z blizną" (1983) w reżyserii Brian-a De Palmy i ,,Jak pokochałam gangstera" (2022) w reżyserii Macieja Kawulskiego
  • Rola mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku sportowca na przykładzie Andrzeja Wrony i Karola Kłosa
  • Narzędzia komizmu w dubbingu na przykładzie wybranych filmów z serii „Asterix i Obelix”
  • Rola kobiety-dziennikarza w mediach społecznościowych na podstawie aktywności Martyny Wojciechowskiej i Magdaleny Mołek w 2022 roku.