Źródła finansowania polskiej oświaty publicznej jako zadania własnego JST – wybrane problemy
[Financing public education as the obligatory task of local government in Poland – selected problems]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2013
Tytuł publikacji: Zmieniający się świat. Perspektywa demograficzna, społeczna i gospodarcza
Redaktorzy: Joachim Osiński, Marta Pachocka
Strony od-do: 397-409
Streszczenie: Celem opracowania jest charakterystyka źródeł publicznego finansowania oświaty w Polsce oraz przedstawienie struktury ich udziału w pokrywaniu wydatków oświatowych JST. Przesłanką dla podjęcia tematu było istotne obciążenie finansów samorządowych przez tę (względnie największą w gminach i powiatach) grupę wydatków. Przy prezentacji struktury źródeł publicznego finansowania oświaty wykorzystano dane ze sprawozdań z wykonania budżetów JST za rok 2011. Ze względu na dominującą rolę subwencji oświatowej, w artykule podjęto również problem adekwatności rozmiarów przekazywanych w ten sposób środków publicznych (jak również formy ich transferu) w stosunku do zakresu zadań oświatowych (powierzonych JST jako zadania własne).
Słowa kluczowe: ekonomika oświaty, część oświatowa subwencji ogólnej, Karta Nauczyciela, zadania własne JST



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Joanna Nucińska",
title = "Źródła finansowania polskiej oświaty publicznej jako zadania własnego JST – wybrane problemy",
journal = "",
year = "2013",
pages = "397-409"
}

Cytowanie w formacie APA:
Nucińska, J. (2013). Źródła finansowania polskiej oświaty publicznej jako zadania własnego JST – wybrane problemy. , 397-409.