ADHD a problem dysleksji u dzieci w wieku szkolnym
[ADHD and children's dyslexia problem.]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rocznik Filozoficzny Ignatianum (ISSN: 2300-1402)
Współautorzy: Izabella Januszewska
Rok wydania: 2016
Tom: 22
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 52-74
Streszczenie: Wśród dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, w porównaniu z ich rówieśnikami, znacznie częściej obserwuje się trudności w nauce, co nierzadko wywołuje dysonans pomiędzy „szacowaną” inteligencją dziecka a wynikami w testach osiągnięć szkolnych. Wskazuje się, że ADHD mogą towarzyszyć inne zaburzenia uczenia, do których należą specyficzne trudności w nauce czytania i pisania o charakterze dysleksji rozwojowej; dotyczy to 15-30% osób z ADHD. Celem artykułu jest scharakteryzowanie związków między typowymi objawami dla ADHD oraz dysleksji rozwojowej, na poziomie zaburzeń percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki. Z uwagi na częste współwystępowanie obu zaburzeń, można je określić jako zaburzenia łączone, które wymagają kompleksowego postępowania diagnostycznego oraz terapeutycznego
Słowa kluczowe: nadpobudliwość psychoruchowa, dysleksja rozwojowa, zaburzenia łączone
Dostęp WWW: http://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/rfi/article/view/701/799
DOI: 10.5281/zenodo.260149



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Elżbieta Januszewska and Izabella Januszewska",
title = "ADHD a problem dysleksji u dzieci w wieku szkolnym",
journal = "Rocznik Filozoficzny Ignatianum",
year = "2016",
number = "2",
pages = "52-74"
}

Cytowanie w formacie APA:
Januszewska, E. and Izabella Januszewska(2016). ADHD a problem dysleksji u dzieci w wieku szkolnym. Rocznik Filozoficzny Ignatianum, 2, 52-74.