Dorota Tokarska

Komunikacja jako czynnik motywująco-inspirujący
[Communication as a motivating and inspiring factor]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Stalowa Wola
Rok wydania: 2008
Tytuł publikacji: Społeczeństwo informacyjne : stan i kierunki rozwoju w świetle uwarunkowań regionalnych
Redaktorzy: Colin F. Hales
Strony od-do: 563-568
Streszczenie: Komunikowanie w odróżnieniu od informowania, czyli przekazania danych w jedną stronę, polega na „dwukierunkowej wymianie treści mających na celu zmianę świadomości ”. Motywowanie to z kolei świadome i celowe oddziaływanie na zachowanie ludzi. Łącząc te dwa pojęcia otrzymujemy motywacyjną funkcję komunikacji, czyli wymianę treści mającą na celu oddziaływanie na zachowanie ludzi. W procesie pracy jest to najtańszy, choć wymagający wysiłku i odpowiednich zdolności ze strony kierownictwa, motywator. O ile prościej jest zorganizować raz w miesiącu zebranie ogółu zatrudnionych by przedstawić im wyniki oceny i pogratulować najlepszym, niż spędzać godziny nad wymyślaniem kosztownych systemów motywacyjnych. Może to być jednocześnie bardzo trudne dla kierowników, którzy nie potrafią jasno i precyzyjne wyrażać swoich myśli i trudno jest im podjąć proces komunikacji z pracownikiem. Jest to jednak znak dla kierownictwa wyższego szczebla o wysłaniu danej osoby na szczegółowe szkolenie bądź o postaraniu się o nowego kierownika. I tak oto informacja o pracownikach staje się istotna na każdym szczeblu zarządzania
Słowa kluczowe: motywowanie, komunikacja, zarządzanie zasobami ludzkimi, funkcje komunikacji



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dorota Tokarska",
title = "Komunikacja jako czynnik motywująco-inspirujący",
journal = "",
year = "2008",
pages = "563-568"
}

Cytowanie w formacie APA:
Tokarska, D. (2008). Komunikacja jako czynnik motywująco-inspirujący. , 563-568.