Wychowanie przez codzienność życia w rodzinie w ujęciu profesor Teresy Kukołowicz
[Education through everyday life in the family in the view of professor Teresa Kukołowicz]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Family Forum (ISSN: 2084-1698)
Rok wydania: 2019
Tom: 9
Strony od-do: 211-231
Streszczenie: Artykuł podejmuje zagadnienie wychowania przez codzienność życia w rodzinie w kontekście twórczości Profesor Teresy Kukołowicz, wybitnego pedagoga, która przyczyniła się do reaktywacji studiów pedagogicznych w KUL i przez wiele była kierownikiem Instytutu Pedagogiki KUL. Problematykę życia rodzinnego T. Kukołowicz podejmowała w duchu personalizmu chrześcijańskiego. Podkreślała ogromną rolę wychowania w codzienności nie tylko dla dzieci w rodzinie, ale też dla wszystkich członków rodziny. Podstawowym zadaniem wychowawczym rodziców jest doprowadzenie dziecka do poznania i umiłowania Boga, włączenie go do Kościoła i rozwój jego wiary oraz rozwój potencjalności dziecka jako osoby. Na wychowanie przez codzienność w rodzinie składa się: obecność rodziców, świadectwo życia codziennego, częsta i szczera rozmowa/dialog, stół rodzinny jako miejsce spotkania, domowa obyczajowość zarówno codzienna jak i świąteczna oraz symbole w rodzinie, podejmowanie odpowiedzialności i współodpowiedzialności oraz troska o dobro wspólne.
Słowa kluczowe: Teresa Kukołowicz, rodzina, wychowanie, wychowanie przez codzienność, personalizm chrześcijański
Dostęp WWW: https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/ff/article/download/1512/1497
DOI: 10.25167/FF/1512



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dorota Kornas-Biela",
title = "Wychowanie przez codzienność życia w rodzinie w ujęciu profesor Teresy Kukołowicz",
journal = "Family Forum",
year = "2019",
pages = "211-231"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kornas-Biela, D. (2019). Wychowanie przez codzienność życia w rodzinie w ujęciu profesor Teresy Kukołowicz. Family Forum, 211-231.