Identyfikacja zainteresowania dotacjami jako zjawiska sezonowego
[IDENTIFICATION OF INTEREST FOR SUBSIDIES AS A SEASONAL PHENOMENA]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych (ISSN: 2082-792X)
Rok wydania: 2018
Tom: 19
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 140-150
Streszczenie: W artykule podjęto próbę identyfikacji zainteresowania dotacjami w Polsce na podstawie danych wygenerowanych z aplikacji Google Trends. Przedmiotem przeprowadzonej analizy były szeregi czasowe obejmujące drugą dekadę XXI wieku. Rozstrzygnięcie faktu występowania statystycznie istotnych różnić pomiędzy średnimi w badanych grupach, wyznaczonych układem poszczególnych miesięcy, oparte zostało na analizie ANOVA. Otrzymane wyniki pozwalają twierdzić, że zainteresowanie dotacjami ma charakter sezonowy, z wyraźnym nasileniem na początku roku oraz tendencją spadkową w okresie wakacji oraz pod koniec roku.
Słowa kluczowe: analiza ANOVA, analiza post hoc, dotacje, Google Trends, przedsiębiorczość zależna, sezonowość
Dostęp WWW: http://qme.sggw.pl/pdf/MIBE_T19_z2.pdf
DOI: 10.22630/MIBE.2018.19.2.13



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dorota Jegorow",
title = "Identyfikacja zainteresowania dotacjami jako zjawiska sezonowego",
journal = "Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych",
year = "2018",
number = "2",
pages = "140-150"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jegorow, D. (2018). Identyfikacja zainteresowania dotacjami jako zjawiska sezonowego. Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych, 2, 140-150.