Wsparcie społeczne w miejscu pracy jako czynnik kształtujący satysfakcję zawodową
[Social support at workplace as determinant of job satisfaction]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Poznań
Rok wydania: 2018
Tytuł publikacji: Społeczne i jednostkowe konteksty pomocy, wsparcia społecznego i poradnictwa. T. 2, Przyczynki empiryczne, praktyka społeczna
Redaktorzy: Joanna Kozielska, Agnieszka Skowrońska-Pućka
Tom: 2
Strony od-do: 207-220
Streszczenie: Satysfakcja zawodowa jest podstawą zadowolenia i spełnienia w pracy, a także stanowi warunek ogólnego zadowolenia z życia. Relacje interpersonalne są istotnym źródłem wsparcia w trudnych sytuacjach zawodowych, które pojawiają się coraz częściej w związku z niepewnością zatrudnienia. Niewłaściwe relacje w miejscu pracy mogą znacząco obniżyć odczuwanie satysfakcji z pracy. Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na znaczenie wsparcia społecznego w miejscu pracy jako czynnika moderującego satysfakcję zawodową. Artykuł prezentuje zagadnienia związane ze wsparciem społecznym, relacjami międzyludzkimi w miejscu pracy, uwarunkowaniami satysfakcji zawodowej i ich związkiem z odczuwaniem zadowolenia z pracy.
Słowa kluczowe: satysfakcja z pracy, satysfakcja z życia, wsparcie społeczne, relacje interpersonalne



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Beata Jakimiuk",
title = "Wsparcie społeczne w miejscu pracy jako czynnik kształtujący satysfakcję zawodową",
journal = "",
year = "2018",
pages = "207-220"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jakimiuk, B. (2018). Wsparcie społeczne w miejscu pracy jako czynnik kształtujący satysfakcję zawodową. , 207-220.