Aksjologiczny wymiar poradnictwa edukacyjno-zawodowego
[Axiological dimension of educational and professional counseling]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Edukacja Zawodowa i Ustawiczna : polsko-ukraiński rocznik naukowy (ISSN: 2543-7925)
Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 99-112
Streszczenie: Podstawowym założeniem całożyciowego poradnictwa edukacyjno-zawodowego jest wspomaganie człowieka w odnalezieniu siebie w zmiennej rzeczywistości, w sytuacji niepewności i nieprzewidywalności związanej z przemianami zachodzącymi w otaczającym świecie. Celem artykułu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie dotyczące skutecznych sposobów wspierania rozwoju człowieka, aby miał on poczucie sprawczości, był podmiotem swoich działań, miał poczucie wpływu na swoje życie. W związku z tym istotną kwestię stanowi określenie aksjologicznych orientacji w poradnictwie. Zagadnienia te dotyczą zarówno profesji doradcy, jak i samego procesu poradnictwa. W treści artykułu zostały omówione zagadnienia dotyczące wartości jako podstawy poradnictwa zawodowego, kompetencje doradcy w aspekcie etycznym oraz sposoby wspomagania rozwoju człowieka w kontekście wartości.
Słowa kluczowe: wartości, podmiotowość, poradnictwo edukacyjno-zawodowe, kompetencje doradcy, kompetencje aksjologiczne, etyka



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Beata Jakimiuk",
title = "Aksjologiczny wymiar poradnictwa edukacyjno-zawodowego",
journal = "Edukacja Zawodowa i Ustawiczna : polsko-ukraiński rocznik naukowy",
year = "2016",
number = "1",
pages = "99-112"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jakimiuk, B. (2016). Aksjologiczny wymiar poradnictwa edukacyjno-zawodowego. Edukacja Zawodowa i Ustawiczna : polsko-ukraiński rocznik naukowy, 1, 99-112.