Wprowadzenie do diagnozy dzieci z nadpobudliwością psychoruchową
[Introduction to the diagnosis of children with attention deficit hyperactivity disorder]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Współautorzy: Elżbieta Januszewska
Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: Dalej w tą samą stronę. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Marii Braun-Gałkowskiej
Redaktorzy: Iwona Ulfik-Jaworska, Aleksandra Gała
Strony od-do: 329-346
Streszczenie: W artykule przedstawiono kryteria diagnostyczne w kierunku ADHD. Zaliczono do nich: a) informacje zebrane od rodziców na temat rozwoju dziecka i obecnego jego zachowania; b) informacje uzyskane od nauczyciela na temat zachowania dziecka w szkole lub przedszkolu, c) badanie pediatryczne; d) badanie neurologiczne, w razie potrzeby badanie EEG, obserwację zachowania się dziecka, rozmowę z dzieckiem; e) oceny nasilenia problemu nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji uwagi oraz zachowań problemowych przy pomocy skal i kwestionariuszy diagnostycznych opartych na kryteriach ICD-10 lub DSM-IV; f) obiektywną lub subiektywną ocenę aktywności ruchowej dziecka, obiektywny pomiar uwagi dziecka, badanie psychologiczne, ocenę ilorazu inteligencji. Od trafności diagnozy ADHD, a właściwie jej profilu, uwzględniającego genezę zaburzenia i specyficzną konstelację symptomów u konkretnego dziecka zależą: kierunek, zakres i szansa powodzenia wielokierunkowej terapii.
Słowa kluczowe: ADHD, diagnoza ADHD, geneza ADHD



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Januszewski and Elżbieta Januszewska",
title = "Wprowadzenie do diagnozy dzieci z nadpobudliwością psychoruchową",
journal = "",
year = "2012",
pages = "329-346"
}

Cytowanie w formacie APA:
Januszewski, A. and Elżbieta Januszewska(2012). Wprowadzenie do diagnozy dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. , 329-346.