Duchowość w integralnej edukacji wczesnoszkolnej
[Spirituality in integral early school education]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Rok wydania: 2019
Tom: 11 (47)
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 49-59
Streszczenie: Podstawa programowa i organizacja procesu edukacji implikuje możliwość realizacji edukacji wczesnoszkolnej jako integralnej, która wiąże się z rozwojem ucznia w zakresie psychofizycznym, społecznym, kulturowym, nie wykluczając duchowego. Duchowość, rozumiana naturalistycznie czy religijnie (w ujęciu chrześcijańskim), wiąże ze sobą takie kategorie, jak sens (sens ostateczny), wartości (najwyższe, ostateczne), doskonałość moralna, świętość. Duchowy rozwój dzieci w okresie wczesnoszkolnej edukacji stanowi ważną fazę w ich rozwoju integralnym, zmierzającym ku dojrzałości osobowościowej zintegrowanej z dojrzałością duchową, dojrzałością religijną.
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna, integralny rozwój i wychowanie, duchowość
DOI: 10.18290/rped.2019.11.2-4



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Adam Maj",
title = "Duchowość w integralnej edukacji wczesnoszkolnej ",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2019",
number = "2",
pages = "49-59"
}

Cytowanie w formacie APA:
Maj, A. (2019). Duchowość w integralnej edukacji wczesnoszkolnej . Roczniki Pedagogiczne, 2, 49-59.