Grzegorz Maziarczyk

 

Zainteresowania naukowe:

- książka jako obiekt materialny

- relacje między prozą drukowaną a nowymi mediami

- narracja multimodalna

- komunikacja w tekstach narracyjnych, zwłaszcza odbiorca narracji

- eksperymenty typograficzne we współczesnej prozie

- ikoniczność

- skaz

- metareferencyjność

- utopia/dystopia/anty-utopia

 

Wybrane publikacje:

Monografie:

 

Redakcja tomów zbiorowych:

  • Echoes of Utopia, wpólnie z Barbarą Klonowską i Zofią Kolbuszewską. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2012.

  • Literature and/in Culture, wspólnie ze Sławomirem Wąciorem, Lublin: TN KUL, 2008.

 

Artykuły:

  • “From Figurative Representations to Metaphoric Deformations: The Iconic Text Layout in Contemporary Narrative Fiction in English”. Roczniki Humanistyczne 60.5 (2012): 161-178.

    “Bringing The People of Paper to Life.” Lives of Texts. Exploring the Metaphor. Red. Andrzej Kowalczyk i Katarzyna Pisarska. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012. 61-82.

  • “Towards Multimodal Narratology.” Interfaces: Image, Texte, Language 32 (2011-2012):111-125.
  • “A (Post-)Novel? VAS: An Opera in Flatland by Steve Tomasula.” Canon Unbound. Ed. Jadwiga Węgrodzka. Koszalin: Politechnika Koszalińska, 2011. 63-82

  • “Between the Scylla of Theory and the Charybdis of Practice: The Peculiar Case of a Frame Narrative.” Revista Canaria de Estudios Ingleses 63 (2011): 127-130.

  • “The Novel as Book: Mark Z. Danielewski’s Recuperation of the Codex Format.” Book Practices & Textual Itineraries: Tracing the Contours of Literary Works. Ed. Nathalie Collé-Bak, Monica Latham and David Ten Eyck. Nancy: Presses Universitaires de Nancy, 2011. 19-44.
  • “Print Strikes Back: Typographic Experimentation in Contemporary Fiction as a Contribution to the Metareferential Turn.” The Metareferential Turn in Contemporary Arts and Media: Forms, Functions, Attempts at Explanation. Ed. Werner Wolf in collaboration with Katharina Bantleon and Jeff Thoss. New York, Amsterdam: Rodopi, 2011. 169-193.
  • “Huxley/Orwell/Bradbury Reloaded; or, The Campy Art of Bricolage.” Imperfect Worlds and Dystopian Narratives in Contemporary Cinema. Ed. Artur Blaim and Ludmiła Gruszewska-Blaim. Frankfurt: Peter Lang, 2011. 45-61.
  • “From Zero to Hero: An Ourouborean Typology of Narratees Identifiable in Modern Fiction in English.” Journal of Narrative Theory 41.2 (2011): 253-281.
  • “Narrative Multivocality and Iconicity in Contemporary Fiction in English.” Roczniki Humanistyczne KUL 58 (2010) z. 5: 169-179.
  • “An Utterly Contemporary Work of Fiction? J. M. Coetzee’s Diary of a Bad Year.” Generic Instability and Identity in the Contemporary Novel. Ed. Madelena Gonzalez and Marie-Odille Pittin-Hedon. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2010. 46-62.
  • “’Confusion too is company up to a point’: Indeterminacy as the Dominant of Samuel Beckett’s Company”. Structure and Uncertainty. Ed. Ludmiła Gruszewska-Blaim and Artur Blaim. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press, 2008. 255-264.
  • “’On Your Way Through the Maze’: The Experience of Reading a Postmodern Epistolary Novel (Which Happens to be a Volume in a Series).” Texts in/of Texts. Ed. Artur Blaim and Joanna Kokot. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press, 2007. 121-134.
  • You out there, the dear, the gentle”: Martin Amis’s Game with the Reader in Money.” Ecloga 5 (2006): 7-24.
Ostatnia aktualizacja: 20.06.2013 10:32