Kreowanie pozytywnego wizerunku rosyjskiego koncernu Gazprom przez sponsoring sportu
[Creating a Positive Image of Gazprom Company Through Sponsorship of Sport]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Współautorzy: Anna Kołbuk
Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2014
Tytuł publikacji: Nowe tendencje w zarządzaniu
Redaktorzy: Marek Pawlak
Tom: 5
Strony od-do: 63-80
Streszczenie: Upadek systemu komunistycznego i rozpad ZSRR na przełomie lat 80. i 90. XX wieku nie oznaczał końca rosyjskich marzeń o politycznej dominacji w Europie. Narzędziem Rosji służącym zachowaniu wpływów politycznych stał się eksport paliw: ropy naftowej i gazu ziemnego do różnych krajów europejskich. Koncern Gazprom zajmujący się wydobyciem, dystrybucją i eksportem gazu ziemnego stał się nieformalnym organem Federacji Rosyjskiej dla uprawiania jej imperialistycznej polityki. Nazbyt agresywna ekspansja Gazpromu na europejskim rynku paliw spowodowała falę nieprzychylnych opinii medialnych tak o samej firmie jak i jej mocodawcach czyli przywódcach politycznych państwa rosyjskiego. Celem ocieplenia swojego wizerunku Gazprom od niedawna rozpoczął prowadzony z wielkim rozmachem sponsoring sportu. Na tę inicjatywę Gazprom przeznacza bardzo duże środki finansowe sponsorując znane drużyny piłkarskie (Chelsea FC, Schalke 04, Zenit, Crvena Zvezda), hokejowe, piłki siatkowej czy kolarską stajnię „Katiusza”. Zważywszy na siłę propagandową sportu Gazprom może liczyć na wdzięczność milionów kibiców i zarazem odbiorców gazu.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Witold Kołbuk and Anna Kołbuk",
title = "Kreowanie pozytywnego wizerunku rosyjskiego koncernu Gazprom przez sponsoring sportu",
journal = "",
year = "2014",
pages = "63-80"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kołbuk, W. and Anna Kołbuk(2014). Kreowanie pozytywnego wizerunku rosyjskiego koncernu Gazprom przez sponsoring sportu. , 63-80.