Metoda diagnozy potencjału zawodowego absolwentów studiów wyższych: Kwestionariusz KIK-PZ.
[THE METHOD TO ASSESSING UNIVERSITY GRADUATES ’ JOB POTENTIAL : KIK‑PZ QUESTIONNAIRE]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Organizacja i Kierowanie (ISSN: 0137-5466)
Współautorzy: Michał Wiechetek
Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 97-111
Streszczenie: Kwestionariusz Istotnych Kompetencji w Poszukiwaniu Zatrudnienia (KIK-PZ) pozwala na diagnozę 10 kompetencji miękkich, pożądanych przez pracodawców, oraz 4 kompetencji specyficznych związanych z poszukiwaniem pracy przez absolwentów studiów wyższych. Konstrukcję kwestionariusza zrealizowano w podejściu psychometrycznym, stosowanym w psychologii. Metoda dostępna jest bezpłatnie w wersji on-line. Narzędzie automatycznie generuje informację zwrotną dla badanego na temat poziomu kompetencji oraz obszarów deficytowych (luk kompetencyjnych) wraz ze wskazaniem potrzeb szkoleniowych i ścieżek rozwoju kompetencji ocenionych na poziomie niskim. Analizy psychometryczne przeprowadzone w oparciu o badania reprezentatywnej próby bezrobotnych absolwentów oraz osób, które po ukończeniu studiów wyższych znalazły zatrudnienie, potwierdzają wysoką rzetelność i trafność narzędzia. Kwestionariusz może być przydatny dla absolwentów szkół wyższych wchodzących na rynek pracy, a także dla pracodawców w procesie rekrutacji i selekcji pracowników oraz planowaniu ścieżki ich rozwoju zawodowego.
Słowa kluczowe: kompetencje, poszukiwanie zatrudnienia, potencjał zawodowy



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Wiesław Talik and Michał Wiechetek",
title = "Metoda diagnozy potencjału zawodowego absolwentów studiów wyższych: Kwestionariusz KIK-PZ. ",
journal = "Organizacja i Kierowanie",
year = "2014",
number = "3",
pages = "97-111"
}

Cytowanie w formacie APA:
Talik, W. and Michał Wiechetek(2014). Metoda diagnozy potencjału zawodowego absolwentów studiów wyższych: Kwestionariusz KIK-PZ. . Organizacja i Kierowanie, 3, 97-111.