Sylwia Gwiazdowska-Stańczak

School engagement and school climate of students with high and low grade point averages

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio (ISSN: 2082-7067)
Rok wydania: 2021
Tom: 48
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 427-439
Streszczenie: Dla adolescentów życie szkolne i nauka są jednym z ważniejszych obszarów ich życia. Osiągnięcia szkolne w zależności czy są wysokie lub niskie mogą motywować do nauki lub sprawiać, że uczniowie nie chcą się angażować w naukę szkolną. Zaangażowanie uczniów w naukę ściśle związane jest z postrzeganym przez nich klimatem w szkole. W niniejszych badaniach postanowiono sprawdzić jak te dwie zmienne różnicują grupy uczniów z wysoką i niską średnią ocen. W badaniach udział wzięli uczniowie ze szkół ponadpodstawowych spośród których wyodrębniono tych z najniższą i najwyższą średnią ocen. Okazuje się, że uczniowie z wyższą średnią ocen są mocniej zaangażowani w naukę i postrzegają klimat w swojej szkole jako bardziej pozytywny niż uczniowie z niską średnią ocen.
Słowa kluczowe: zaangażowanie w naukę, klimat w szkole, średnia ocen, adolescenci, osiągnięcia szkolne
Dostęp WWW: https://fidesetratio.com.pl/ojs/index.php/FetR
DOI: https://doi.org/10.34766/fetr.v48i4.974



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Sylwia Gwiazdowska-Stańczak",
title = "School engagement and school climate of students with high and low grade point averages",
journal = "Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio",
year = "2021",
number = "4",
pages = "427-439"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gwiazdowska-Stańczak, S. (2021). School engagement and school climate of students with high and low grade point averages. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, 4, 427-439.