Instytucjonalno-prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Polsce. Zagadnienia wybrane
[Institutional and legal conditions for election campaigns in Poland. Selected issues]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2013
Tytuł publikacji: Marketing wyborczy we współczesnych kampaniach wyborczych
Redaktorzy: Ewelina Kancik, Paweł Jakubowski
Strony od-do: 14-29
Streszczenie: Kampania wyborcza, jako jeden z wyznaczników sprawnie funkcjonującego mechanizmu wyborczego w państwie demokratycznym, pozostawała przez długi czas poza centrum zainteresowania administratywistów i przedstawicieli doktryny prawa konstytucyjnego. Zagadnienia związane z organizowaniem, prowadzeniem i rozliczaniem kampanii wyborczych pozostają na styku norm prawa wyborczego, prasowego i finansowego. Ramy instytucjonalno-prawne zagadnień związanych z kampaniami wyborczymi zostały zawarte w Kodeksie Wyborczym, prawie prasowym, rozporządzeniach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz aktach normatywnych niższego rzędu. Zawarte w nich rozwiązania dotyczą także stosunkowo nowych instytucji prawa wyborczego: alternatywnych metody głosowania, zasady parytetów, czy jednomandatowych okręgów wyborczych do Senatu.
Słowa kluczowe: wybory, kampania wyborcza, agitacja wyborcza, kodeks wyborczy
Dostęp WWW: https://www.academia.edu/16486098/Instytucjonalno-prawne_uwarunkowania_kampanii_wyborczych_w_Polsce._Zagadnienia_wybrane



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Robert Tabaszewski",
title = "Instytucjonalno-prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Polsce. Zagadnienia wybrane",
journal = "",
year = "2013",
pages = "14-29"
}

Cytowanie w formacie APA:
Tabaszewski, R. (2013). Instytucjonalno-prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Polsce. Zagadnienia wybrane. , 14-29.