Rafał Pastwa

Strategia personalizacji w komunikowaniu religijnym na przykładzie s. Michaeli Rak
[Personalization strategy in religious communication on the example of Sister Michaela Rak]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Bibliotekarz Podlaski. Ogólnopolskie Naukowe Pismo Bibliotekoznawcze i Bibliologiczne (ISSN: 1640-7806)
Rok wydania: 2023
Strony od-do: 279-296
Streszczenie: The main aim of the article is to analyze the personalization strategy in religious communication on the example of Sr. Michaela Rak. The basic material is the book “Men of my life: about love, mercy and good help”. The article uses the analytical-synthetic method and content analysis. The personalization strategy on the example of the founder of the hospice in Vilnius, Lithuania, belongs to three distinguished types: institutional, behavioral and media. As a religious leader, she uses media visibility and a strategy of personalization in communication to manage the only hospice in Vilnius. Directness, transparent information about the activities of the represented institution, financial transparency, the ability to cooperate in a pluralistic society, avoiding trivialization and instrumentalization of faith, as well as not omitting difficult topics testify to the high level of awareness of religious communication by Sr. Michaela Rak, both in terms of content and form.
Słowa kluczowe: komunikacja religijna, komunikacja post-religijna, mediatyzacja religii, media
DOI: https://doi.org/10.36770/bp.833



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Rafał Pastwa",
title = "Strategia personalizacji w komunikowaniu religijnym na przykładzie s. Michaeli Rak",
journal = "Bibliotekarz Podlaski. Ogólnopolskie Naukowe Pismo Bibliotekoznawcze i Bibliologiczne",
year = "2023",
pages = "279-296"
}

Cytowanie w formacie APA:
Pastwa, R. (2023). Strategia personalizacji w komunikowaniu religijnym na przykładzie s. Michaeli Rak. Bibliotekarz Podlaski. Ogólnopolskie Naukowe Pismo Bibliotekoznawcze i Bibliologiczne, 279-296.