Вплив воєнного стану на аналіз маркетингового середовища компанії
[The Influence of Martial Law on the Analysis of the Company’s Marketing Environment]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ Współautorzy: Olena Galushko
Rok wydania: 2024
Strony od-do: 263-268
Streszczenie: Środowisko marketingowe firmy składa się z czynników i sił zewnętrznych, które znacząco wpływają na decyzje i strategie marketingowe, a także na ogólne zarządzanie przedsiębiorstwem. Analiza środowiska marketingowego jest kluczowym elementem skutecznego marketingu i zarządzania biznesem, ponieważ pomaga firmom dostosować się do zmian, reagować na nowe wyzwania oraz uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Wieloczynnikowy charakter środowiska marketingowego odzwierciedla się w jego składnikach, obejmujących mikrośrodowisko (klienci, dostawcy, pośrednicy, konkurenci, opinia publiczna) oraz makrośrodowisko (czynniki polityczne, ekonomiczne, społeczno-kulturowe, technologiczne, środowiskowe i prawne). Stan wojenny zaburza równowagę tych czynników, wywierając istotny wpływ na wszystkich uczestników rynku, a także na podaż i popyt. Powoduje konieczność zmiany strategii marketingowych i wdrożenia zarządzania kryzysowego. Artykuł porusza aktualne kwestie dotyczące wpływu stanu wojennego na czynniki mikro- i makrośrodowiska, uczestników rynku, popyt i podaż. Zajmuje się również specyfiką analizy środowiska marketingowego w warunkach stanu wojennego.
Słowa kluczowe: Marketingowe środowisko, czynniki wpływu, marketingowa analiza, makro środowisko, mikro środowisko, wojenny stan.
Dostęp WWW: https://visnik.dduvs.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/304
DOI: https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-6-263-268



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Rafał Lizut and Olena Galushko",
title = "Вплив воєнного стану на аналіз маркетингового середовища компанії",
journal = "Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ",
year = "2024",
pages = "263-268"
}

Cytowanie w formacie APA:
Lizut, R. and Olena Galushko(2024). Вплив воєнного стану на аналіз маркетингового середовища компанії. Науковий вісник Дніпровського державного університету внутрішніх справ, 263-268.