Techniki konstruowania podręcznika kursowego do nauczania języka hiszpańskiego w hotelarstwie i turystyce
[Techniques for constructing a course book for teaching Spanish in the hospitality industry and tourism]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Nazwa konferencji: Zbliżenia: językoznawstwo, translatoryka, literaturoznawstwo
Miejsce: Konin
Rok wydania: 2019
Tytuł publikacji: Zbliżenia 5: językoznawstwo, literaturoznawstwo, translatologia
Redaktorzy: Marta Woźnicka, Anna Stolarczyk-Gembiak, Marcin Trojszczak
Strony od-do: 203-214
Streszczenie: Analizując historię podręczników do nauki języka zawodowego możemy zauważyć, że dla ich twórców i użytkowników najważniejsza jest praktyczność. Treści, sposób ich przekazywania oraz utrwalania w ramach podręcznika kursowego należy dobierać w taki sposób, aby umożliwić zdobywanie i poszerzanie wiedzy przez jego użytkownika oraz aby motywować go do wykorzystania jej w praktyce. W niniejszym tekście omówione zostaną takie kwestie, jak charakterystyka pierwszych, powstałych kilkaset lat temu podręczników do nauki języka specjalistycznego, ze szczególnym uwzględnieniem języka hiszpańskiego w hotelarstwie i turystyce, cechy współczesnych podręczników tego typu oraz zasady i techniki ich konstruowania, a także czynniki mające wpływ na treści i budowę podręcznika: potrzeby i cele uczestników kursu języka specjalistycznego oraz sposoby ich motywowania. Elementem spajającym całość rozważań jest koncepcja konstruowanego przez autora podręcznika kursowego.
Słowa kluczowe: dydaktyka, podręcznik, język hiszpański w hotelarstwie i turystyce
Dostęp WWW: https://www.ibuk.pl/fiszka/213116/zblizenia-5-jezykoznawstwoliteraturoznawstwotranslatologia.html



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Wasilewski",
title = "Techniki konstruowania podręcznika kursowego do nauczania języka hiszpańskiego w hotelarstwie i turystyce",
journal = "",
year = "2019",
pages = "203-214"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wasilewski, P. (2019). Techniki konstruowania podręcznika kursowego do nauczania języka hiszpańskiego w hotelarstwie i turystyce. , 203-214.