Piotr Kopiec

Dobra szkoła wobec wyzwań współczesnego człowieka. Diagnoza Ewangelickiego Kościoła w Niemczech
[Good School Against the Challenges of the Contemporary Society. Diagnosis of the Evangelical Church in Germany]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2017
Tytuł publikacji: Młodzież i przesłanie Kościoła. Dialog w kontekście Światowych Dni Młodzieży w Krakowie
Redaktorzy: Marcin Składanowski, Tadeusz Syczewski, Jacek Połowianiuk, Krzysztof Mielnicki
Strony od-do: 113-135
Streszczenie: Współczesne tendencje dotyczące sfery pracy okazują się rosnącym wyzwaniem dla społeczeństw. Coraz głośniej wybrzmiewają głosy tych, którzy wieszczą dzisiaj kolejną rewolucję technologiczną, mającą powodować zmniejszanie się liczby miejsc pracy i podwyższać wymagania stawiane przed pracownikami. W konsekwencji może prowadzić to do pogłębienia się podziałów społecznych i poszerzenia zjawiska społecznego wykluczenia. Artykuł przedstawia model edukacji sformułowany przez Ewangelicki Kościół w Niemczech. Model ten odrzuca powszechny dziś paradygmat edukacji pojętej jako przygotowanie do zawodu i przekazywanie wiedzy. Proponuje holistyczne rozumienie szkoły jako przestrzeni, która pomaga młodym ludziom poznać samych siebie i zrozumieć społeczeństwo, w którym żyją. Takie holistyczne ujęcie jest zdaniem przedstawicieli Kościoła adekwatną odpowiedzią na niebezpieczeństwa związane z procesami zmieniającymi sferę pracy.
Słowa kluczowe: szkoła, ewangelicki, Kościół, społeczeństwo, edukacja



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Kopiec",
title = "Dobra szkoła wobec wyzwań współczesnego człowieka. Diagnoza Ewangelickiego Kościoła w Niemczech",
journal = "",
year = "2017",
pages = "113-135"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kopiec, P. (2017). Dobra szkoła wobec wyzwań współczesnego człowieka. Diagnoza Ewangelickiego Kościoła w Niemczech. , 113-135.