PERSONALIST ASPECT OF DIALOGUE IN EDUCATION / PERSONALISTYCZNY WYMIAR DIALOGU W EDUKACJI
[PERSONALIST ASPECT OF DIALOGUE IN EDUCATION]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY (ISSN: 0137-6136)
Rok wydania: 2025
Tom: 44
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 99-120
Streszczenie: Dialog jako metoda, proces i postawa w perspektywie personalistycznej stawia w centrum godność i niepodważalność każdej osoby ludzkiej oraz akcentuje prawo do wolności, do samostanowienia i samoposiadania. Ponadto według koncepcji personalistycznej, rola dialogu w wychowaniu i edukacji opiera się na budowaniu autentycznych relacji między wychowawcą a wychowankiem, które są oparte na wzajemnym szacunku, otwartości i zaufaniu. Dialog pełni również funkcję narzędzia wspierającego rozwój moralny, emocjonalny i intelektualny. Jest środkiem do wspólnego poszukiwania prawdy i wartości, takich jak sprawiedliwość czy szacunek, co sprzyja kształtowaniu postaw społecznych.
Słowa kluczowe: dialog, wychowanie, edukacja, personalizm, prawda, moralność



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Goliszek",
title = "PERSONALIST ASPECT OF DIALOGUE IN EDUCATION / PERSONALISTYCZNY WYMIAR DIALOGU W EDUKACJI",
journal = "LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY",
year = "2025",
number = "4",
pages = "99-120"
}

Cytowanie w formacie APA:
Goliszek, P. (2025). PERSONALIST ASPECT OF DIALOGUE IN EDUCATION / PERSONALISTYCZNY WYMIAR DIALOGU W EDUKACJI. LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY, 4, 99-120.