Paweł Kot

Przekonanie o własnej skuteczności, a preferencja kultury organizacyjnej u osób przygotowujących się do tranzycji szkoła-praca
[The self-efficacy and preference organizational culture in those preparing for school-work transition]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2014
Tytuł publikacji: Młoda psychologia. T. 2
Redaktorzy: Ewa Topolewskia, Ewa Skimina, Sandra Skrzek
Strony od-do: 161-174
Streszczenie: Celem niniejszego opracowania jest badanie występowania zależności między uogólnionym przekonaniem o własnej skuteczności a preferowanym typem kultury organizacyjnej wśród osób przygotowujących się do tranzycji na rynek pracy oraz przewidywany wpływ wartości dominujących na preferencję typu kultury organizacyjnej. Badaniami objęto 126 studentów z uczelni wyższych. W badaniach wykorzystano: Skalę uogólnionej własnej skuteczności, Kwestionariusz do oceny kultury organizacji oraz Zeszyt postaw wartościujących. Otrzymane wyniki dowodzą, iż osoby o niskim poziomie przekonania o własnej skuteczności przejawiają tendencje do preferowania kultury organizacyjnej typu hierarchia. Dodatkowo uzyskano istotne statystyczne związki między poszczególnymi wartościami dominującymi a określonymi typami kultury organizacyjnej. Uzyskane wyniki mogą być wykorzystywane w doradztwie zawodowym oraz w zarządzaniu zasobami ludzkimi, by poszukiwać odpowiedniości między kulturą organizacyjną panującą w firmie a wartościami i przekonaniami reprezentowanymi przez potencjalnych pracowników.
Dostęp WWW: https://www.researchgate.net/publication/270161392_Przekonanie_o_wlasnej_skutecznosci_a_preferencja_kultury_organizacyjnej_u_osob_przygotowujacych_sie_do_tranzycji_szkola-praca



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Paweł Kot",
title = "Przekonanie o własnej skuteczności, a preferencja kultury organizacyjnej u osób przygotowujących się do tranzycji szkoła-praca",
journal = "",
year = "2014",
pages = "161-174"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kot, P. (2014). Przekonanie o własnej skuteczności, a preferencja kultury organizacyjnej u osób przygotowujących się do tranzycji szkoła-praca. , 161-174.