Oleg Gorbaniuk

Wpływ struktury informacji o sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie na jego reputację
[Influence of the structure of information about a crisis situation in a company on its reputation]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Psychologia Ekonomiczna (ISSN: 2084-137X)
Współautorzy: Joanna Łubnicka
Rok wydania: 2013
Tom: 4
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 58-77
Streszczenie: Proces budowania reputacji przedsiębiorstw jest długotrwały i wymaga dużych nakładów m.in. na aktywność promocyjną w obszarze reklamy i public relations. Uwikłanie firmy – zawinione lub niezawinione – w sytuację kryzysową może w krótkim czasie zniweczyć wieloletnie inwestycje. W ramach 4-czynnikowego eksperymentu manipulując opisami ośmiu sytuacji kryzysowych i trzema czynnikami struktury wiadomości (powszechność, wybiórczość, spójność) zweryfikowano, w jaki sposób wpływają one na reputację przedsiębiorstw. W badaniach wzięło udział 400 studentów. Analiza korelacyjna wykazała istnienie związku między przypisywaniem przyczyny zdarzenia przedsiębiorstwu a pogorszeniem jego reputacji. W 4-czynnikowej wielowymiarowej analizie wariancji stwierdzono ponadto istotny i wartościowy poznawczo wpływ rodzaju sytuacji kryzysowej oraz informacji na temat spójności zachowania w czasie na reputację w aspekcie postrzeganej innowacyjności, makiawelizmu, stabilności oraz wiarygodności firmy.
Słowa kluczowe: reputacja, kryzys, atrybucja dyspozycyjna, układy współzmienności
Dostęp WWW: http://psychologia-ekonomiczna.com.pl/article/view/10/9



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Oleg Gorbaniuk and Joanna Łubnicka",
title = "Wpływ struktury informacji o sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie na jego reputację",
journal = "Psychologia Ekonomiczna",
year = "2013",
number = "3",
pages = "58-77"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gorbaniuk, O. and Joanna Łubnicka(2013). Wpływ struktury informacji o sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie na jego reputację. Psychologia Ekonomiczna, 3, 58-77.