Oleg Gorbaniuk

Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura postrzegania konsumentów marek
[Lexical taxonomy of associations and the structure of consumer image]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Współautorzy: Monika Toczyńska, Anna Osiak, Agata Szostak
Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: W supermarkecie szczęścia : o różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia
Redaktorzy: Małgorzata Górnik-Durose, Anna Maria Zawadzka
Strony od-do: 159-186
Streszczenie: Celem zrealizowanych badań była systematyzacja przestrzeni percepcji konsumentów marek. W toku badań jakościowych skompletowano leksykon skojarzeń z konsumentami 90 marek z 45 kategorii produktów na podstawie 100 półtoragodzinnych wywiadów z osobami w wieku 16–70 lat. Następnie 7 sędziów pokategoryzowało ponad 23 tys. zebranych skojarzeń. Na podstawie analizy częstotliwości materiału leksykalnego skompletowano listy przymiotnikowe i przeprowadzono badania ilościowe w celu identyfikacji struktury percepcji 1) ostrzeganych cech dyspozycyjnych oraz 2) społecznych aspektów wizerunku konsumentów 206 marek. Każda próba zawierała 280 osób w wieku 16–83 lata. Analiza głównych składowych wyodrębniła 5 wymiarów dyspozycyjnego wizerunku konsumentów oraz 4 wymiary społecznego wizerunku konsumentów marek. Praktycznym efektem zrealizowanych badań są skale do pomiaru wizerunku konsumentów.
Słowa kluczowe: taksonomia leksykalna, skojarzenia, wizerunek konsumenta, dyspozycje
Dostęp WWW: http://www.ksiegarnia.difin.pl/index.php?id=1770



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Oleg Gorbaniuk and Monika Toczyńska and Anna Osiak and Agata Szostak",
title = "Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura postrzegania konsumentów marek",
journal = "",
year = "2012",
pages = "159-186"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gorbaniuk, O. and Monika Toczyńska and Anna Osiak and Agata Szostak(2012). Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura postrzegania konsumentów marek. , 159-186.