Oleg Gorbaniuk

Psychospołeczne uwarunkowania osobowego wizerunku marki: badania eksploracyjne
[The Psychosocial Correlates of Personal Brand Image: An Exploratory Study]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Współautorzy: Joanna Wolska, Agnieszka Wojsa, Mateusz Wiercioch, Marta Samorajczyk, Agnieszka Samborska, Michał Libor, Tomasz Kryj, Helena Kowal, Agnieszka Kaniowska, Rafał Gajor, Joanna Długoborska
Miejsce: Studia z Psychologii w KUL
Rok wydania: 2010
Tytuł publikacji: Psychospołeczne uwarunkowania osobowego wizerunku marki: badania eksploracyjne
Redaktorzy: Oleg Gorbaniuk, Beata Kostrubiec, Dagmara Musiał, Michał Wiechetek
Tom: 16
Strony od-do: 91-112
Streszczenie: Celem zrealizowanych badań było ukazanie roli zmiennych społeczno-demograficznych i osobowościowych w percepcji osobowego wizerunku marki. W badaniach wzięło udział 320 osób w wieku 15-75 lat (średnia: 36.6 lat). Dane do analiz zebrano metodą ankiety roznoszonej w kilku etapach w kilkutygodniowych odstępach w celu uchwycenia trwałych związków niezależnych od interferencji kilku pomiarów w ramach jednej baterii testów. Wśród potencjalnych uwarunkowań uwzględniono cechy osobowości konsumenta, obraz siebie (realny vs. idealny; społeczny realny vs. społeczny idealny), etnocentryzm konsumencki, postawę wobec biznesu i reklamy, orientację indywidualistyczną i kolektywistyczną, samoocenę, lokalizację kontroli, preferowane wartości oraz rozumowanie przez analogię. Wyniki badań wskazują na słaby związek różnic indywidualnych pomiędzy konsumentami z postrzeganiem osobowego wizerunku marki, które wzrastają na sile dopiero w przypadku niektórych marek i testowanych zmiennych. Ustalone prawidłowości mogą stanowić ogólny punkt odniesienia dla planowania i interpretacji wyników badań realizowanych na mniejszym poziomie ogólności w ramach konkretnych kategorii produktów.
Słowa kluczowe: osobowość marki, wizerunek marki, segmentacja psychograficzna
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/files/155/public/2010_-_Gorbaniuk_O._et_al._-_Psychospoleczne_uwarunkowania_osobowego_wizerunku_marki_badania_eksploracyjne..pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Oleg Gorbaniuk and Joanna Wolska and Agnieszka Wojsa and Mateusz Wiercioch and Marta Samorajczyk and Agnieszka Samborska and Michał Libor and Tomasz Kryj and Helena Kowal and Agnieszka Kaniowska and Rafał Gajor and Joanna Długoborska",
title = "Psychospołeczne uwarunkowania osobowego wizerunku marki: badania eksploracyjne",
journal = "",
year = "2010",
pages = "91-112"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gorbaniuk, O. and Joanna Wolska and Agnieszka Wojsa and Mateusz Wiercioch and Marta Samorajczyk and Agnieszka Samborska and Michał Libor and Tomasz Kryj and Helena Kowal and Agnieszka Kaniowska and Rafał Gajor and Joanna Długoborska(2010). Psychospołeczne uwarunkowania osobowego wizerunku marki: badania eksploracyjne. , 91-112.