Oleg Gorbaniuk

Zbieżność percepcji siebie i „osobowości” partii politycznej a preferencje polityczne wśród studentów
[Congruency of self-perception and the "personality" of a political party vs. political preferences]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Współautorzy: Grzegorz Krzyszycha
Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2011
Tytuł publikacji: Marketing polityczny : teoria i praktyka
Redaktorzy: Iwona Hofman
Strony od-do: 9-18
Streszczenie: W marketingu gospodarczym symboliczny wpływ marek na preferencje konsumentów jest badany za pośrednictwem dwóch konstruktów: „osobowości” marki oraz zbieżności percepcji siebie i wizerunku marki przez konsumenta. W ostatnich kilku latach podjęto próby aplikacji koncepcji osobowości marki na gruncie marketingu politycznego. Wartość aplikacyjna koncepcji kongruencji nie była jednak dotychczas przedmiotem badań. Celem zrealizowanych badań było wypełnienie tej luki poprzez porównanie wartości predykcyjnej obu konstruktów w procesie przewidywania postawy wobec ugrupowań politycznych i preferencji wyborców. Na podstawie badań prób studentów ustalono, że bezpośredni wpływ cech dyspozycyjnych przypisywanych partiom politycznym ma większe znaczenie, niż zbieżność percepcji siebie i partii politycznej. Postrzegana siła, otwartość na współpracę i ujawniane przez ugrupowanie polityczne cechy aspołeczne wyznaczały postawę wobec partii i preferencje polityczne wyborców.
Słowa kluczowe: wizerunek, partia polityczna, kongruencja, postawa, preferencja
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/files/155/public/2011_-_Krzyszycha_G._Gorbaniuk_O._2011_._Zbieznosc_percepcji_siebie_i_osobowosci_partii_politycznej_a_preferencje_polityczne_wsrod_studentow._W_I._Hofman_red._Marketing_polityczny._Teoria_i_praktyka.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Oleg Gorbaniuk and Grzegorz Krzyszycha",
title = "Zbieżność percepcji siebie i „osobowości” partii politycznej a preferencje polityczne wśród studentów",
journal = "",
year = "2011",
pages = "9-18"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gorbaniuk, O. and Grzegorz Krzyszycha(2011). Zbieżność percepcji siebie i „osobowości” partii politycznej a preferencje polityczne wśród studentów. , 9-18.