Oleg Gorbaniuk

Zgodność obrazu siebie i wizerunku konsumenta. Wartość predykcyjna różnych metod pomiaru kongruencji
[Self-Image Congruity with Consumer Image: The Predictive Value of Different Congruence Measurement Methods]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Miesięcznik Marketing i Rynek (ISSN: 1231-7853)
Współautorzy: Maria Stachoń-Wójcik
Rok wydania: 2011
Tom: 18
Numer czasopisma: 6
Strony od-do: 17-26
Streszczenie: Celem zrealizowanych badań eksperymentalnych była odpowiedź na pytanie, czy istnieją istotne różnice w przewidywaniu postawy wobec do marki na podstawie pomiaru zgodności obrazu siebie konsumenta z wizerunkiem typowego konsumenta marki metodą pośrednią i bezpośrednią. Przetestowano szereg moderatorów trafności predykcyjnej tych pomiarów: ekspozycja konsumpcji marki (publiczna vs. prywatna), stopień symbolizmu marki (symboliczne vs. niesymboliczne) oraz rodzaj obrazu siebie konsumenta (indywidualny vs. społeczny, realny vs. idealny). Badaniom poddano 232 kobiety, w wieku od 18 do 32 roku życia. Badane zostały podzielone na 8 grup eksperymentalnych. Analiza wyników wykazała, że bezpośredni pomiar kongruencji jest najtrafniejszym predyktorem postawy wobec marki oraz intencji zakupu marki. Modele oparte na bezwzględnej różnicy cechowała największa wartość predykcyjna wśród pośrednich miar zgodności. Wartość predykcyjna bezpośredniego pomiaru zgodności była największa w przypadku indywidualnego obrazu siebie konsumenta (Ja-idealne lub Ja-realne).
Słowa kluczowe: kongruencja, wizerunek konsumenta, postawa wobec marki, intencja zakupu.
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/files/155/public/2011_-_Gorbaniuk_O._Stachon-Wojcik_M._2011_._Zgodnosc_obrazu_siebie_i_wizerunku_konsumenta._Wartosc_predykcyjna_roznych_metod_pomiaru_kongruencji._Marketing_i_Rynek_18_6_17-26..pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Oleg Gorbaniuk and Maria Stachoń-Wójcik",
title = "Zgodność obrazu siebie i wizerunku konsumenta. Wartość predykcyjna różnych metod pomiaru kongruencji",
journal = "Miesięcznik Marketing i Rynek",
year = "2011",
number = "6",
pages = "17-26"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gorbaniuk, O. and Maria Stachoń-Wójcik(2011). Zgodność obrazu siebie i wizerunku konsumenta. Wartość predykcyjna różnych metod pomiaru kongruencji. Miesięcznik Marketing i Rynek, 6, 17-26.