Kluczowe kompetencje jako kryterium diagnozowania potrzeb szkoleniowych na przykładzie uczestników instytucji dialogu społecznego lokalnego rynku pracy województwa lubelskiego
[Key competences as a criterion for diagnosing training needs on the example of participants of social dialogue institutions on the local labor market in the Lubelskie Voivodeship]

Książka naukowa recenzowana

Współautorzy: Łukasz Mateusz Skowron
Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2020
Streszczenie: Monografia stanowi podsumowanie badań teoretyczno-empirycznych autorów nad zagadnieniami związanymi z pojęciem kompetencji i dialogu społecznego. W pracy przeprowadzono przegląd literatury w zakresie prowadzonych badań i rozważań. Scharakteryzowano specyfikę działań podejmowanych przez uczestnika dialogu społecznego w obszarze rynku pracy, zwracając szczególną uwagę na przedstawicieli Regionu Środkowo-Wschodniego NSZZ „Solidarność”. W wyniku badań pierwotnych (wywiady z uczestnikami dialogu społecznego) i wtórnych (analiza treści dokumentów) zdiagnozowano zarówno obszary problemowe w prowadzeniu dialogu społecznego w obszarze rynku pracy, jak również zakres kompetencji niezbędnych dla efektywnego i skutecznego prowadzenia dialogu społecznego. W pracy ujęto metodykę wyłonienia kluczowych kompetencji, listę 10 kluczowych dla uczestnika dialogu społecznego kompetencji oraz z ich szczegółową charakterystykę. Zaprezentowano także wypracowany przez zespół ekspercki profil kompetencyjny dla przedstawiciela RSW NSZZ „Solidarność”, zasiadającego w gremiach prowadzących dialog społeczny w obszarze rynku pracy. Ponadto przestawiono wyniki analizy luk kompetencji, obrazujące deficyty kompetencyjne przedstawicieli RSW NSZZ „Solidarność” prowadzących dialog społeczny w obszarze rynku pracy i wynikające z nich potrzeby szkoleniowe, które stanowiły podstawę do określenia programu szkoleniowego.
Słowa kluczowe: kompetencje, instytucje dialogu społecznego, województwo lubelskie, rynek pracy
Dostęp WWW: http://bc.pollub.pl/dlibra/publication/13903



Cytowanie w formacie Bibtex:
@book{1,
author = "Monika Sak-Skowron and Łukasz Mateusz Skowron",
title = "Kluczowe kompetencje jako kryterium diagnozowania potrzeb szkoleniowych na przykładzie uczestników instytucji dialogu społecznego lokalnego rynku pracy województwa lubelskiego",
year = "2020",
}

Cytowanie w formacie APA:
Sak-Skowron, M. and Łukasz Mateusz Skowron(2020). Kluczowe kompetencje jako kryterium diagnozowania potrzeb szkoleniowych na przykładzie uczestników instytucji dialogu społecznego lokalnego rynku pracy województwa lubelskiego. Lublin: