Główne zainteresowania naukowe:

- radiologia pediatryczna oraz obrazowanie zmian w przebiegu chorób rzadkich u dzieci i osób dorosłych,

- anatomia radiologiczna i ultrasonograficzna, anatomia prawidłowa,

- metodologia nauk medycznych, terminologia medyczna (w językach polskim, słowackim, łacińskim, angielskim, niemieckim, duńskim i norweskim),

- historia medycyny (głównie polskiej i duńskiej), w szczególności historia badań nad patogenezą i rozpoznawaniem chorób oraz dzieje czasopiśmiennictwa medycznego,

- dydaktyka medyczna i nauczanie biologii w ujęciu teoretycznym i praktycznym oraz pod względem metodycznym i doboru treści dydaktycznych,

- ekologia człowieka (m.in. noworodkowego okresu życia) i elementy ziołolecznictwa,

- turystyka poznawcza (głównie na Pomorzu i w Małopolsce - w historycznych granicach - np. Pyrzyce, Szczecin, Trzebiatów, Police, Stargard, Wkryujście i Gryfia oraz Wiślica, Sandomierz, Kraków, Lublin, Janowiec nad Wisłą, Przedbórz i Lipnica Murowana).

 

Studium badań twórczości naukowej Władysława Biegańskiego w Sekcji Metodologii Nauk Medycznych Polskiego Towarzystwa Lekarskiego - zapraszam do udziału przez zgłębianie treści prac doktora Władysława Biegańskiego i popularyzowanie ich w grupie pod ww. nazwą.

 

Koło Oświatowe Anatomii Radiologicznej i Historii Nauk Morfologicznych to cykl spotkań rozpoczęty w 2021 roku w Oddziale Szczecińskim Polskiego Towarzystwa Przyrodników im. Kopernika (https://www.ptpk.org/). W zakresie merytorycznym mieszczą się w nim zagadnienia z zakresu anatomii prawidłowej i anatomii patologicznej w odniesieniu do technik obrazowania ciała ludzkiego, morfometrii (w szczególności osteometrii), anatomii porównawczej zwierząt i weterynarii z zastosowaniem w medycynie ludzkiej oraz historii medycyny i biologii. Spotkania odbywają się w ustalonych terminach, w trybie stacjonarnym lub on-line. Uprzejmie proszę osoby zainteresowane współpracą o kontakt. Treści wykładów dotyczą doświadczeń prelegentów oraz wyników przeglądów literatury krajowej i zagranicznej - ze zwróceniem uwagi na znaczenie ułatwiania odbioru prac o niskim stopniu recepcji w Polsce (m.in. prac pisanych w językach słowackim, czeskim, litewskim, węgierskim, duńskim, norweskim, rumuńskim, hiszpańskim i portugalskim oraz tzw. szarej literatury - polskiej i zagranicznej) - przedstawianych po krytycznej analizie.

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2024 20:38